Ihmiaet pitää tyhmänä

Ihmiaet pitää tyhmänä

Käyttäjä BirdBell aloittanut aikaan 21.08.2015 klo 01:32 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä BirdBell kirjoittanut 21.08.2015 klo 01:32

Onko täällä kohtalotovereita!
Tuntuuko teistäkin että teitä pidetään idioottina. Kokoajan ollaan kysymässä
Ymmärsitkö nyt varmasti? Vaikka asia olisi jo neljään kertaan sanottu. Tosi ärsyttävää voisi asian nätimminkin ilmaista koska ainakin minusta tuo ymmärsitkö viittaa johonkin ymmärrätkö yhtään mitään? Olen kyllästynyt tyhmänä pitoon.

Voi olla että otan asiat raskaammin kuin ne ovatkaan. Mitä mieltä te olette pitääkö ihmiset tyhmänä?

Kertokaa kokemuksia! Vertaistukea! Kiitos jos viitsitte kommentoida!

Käyttäjä Leijona55 kirjoittanut 22.08.2015 klo 10:30

Kyllä on kohtalotovereita. Minua pidetään tyhmänä koska olen liian hiljainen ja kaiken lisäksi ruma ja läski. Inhoan itseäni sen takia. Taitamattomuus puhua niitä ja näitä on minun suurin vaikeus. Minulla on vakava toinen diagnoosi jonka takia istun pyörätuolissa, mutta pidän sitä toissijaisena vaikeutena.
Tänään on tilaisuus johon minun on pakko osallistua, jossa on tuntemattomia ihmisiä ja joudun istumaan heidän kanssaan samassa pöydässä. Pelkään että lopuksi istun siellä yksin kun toiset menevät rupattelemaan toisiin pöytiin. Voi itku.

Käyttäjä kirjoittanut 22.08.2015 klo 12:24

Minä en kyllä ole hiljainen vaan sanon mielipiteeni vähän joka asiasta. Tyhmänä mua ruvettiin pitämään yläasteella, kun sain epilepsiakohtauksia koulussa.
Nykyisin osaan jo ottaa vitsinä nuo tyhmänä haukkumiset, lähinnä mua haukutaan vain netissä tyhmäksi ja tolloksi. Siksi laitankin usein mielipiteeni jälkeen lauseen, että olinpa mie tollo, ei tarvi sitä kenenkään erikseen sanoa vaan asia on tiedossani.

Käyttäjä BirdBell kirjoittanut 22.08.2015 klo 22:46

Leijona55 kirjoitti 22.8.2015 10:30

Kyllä on kohtalotovereita. Minua pidetään tyhmänä koska olen liian hiljainen ja kaiken lisäksi ruma ja läski. Inhoan itseäni sen takia. Taitamattomuus puhua niitä ja näitä on minun suurin vaikeus. Minulla on vakava toinen diagnoosi jonka takia istun pyörätuolissa, mutta pidän sitä toissijaisena vaikeutena.
Tänään on tilaisuus johon minun on pakko osallistua, jossa on tuntemattomia ihmisiä ja joudun istumaan heidän kanssaan samassa pöydässä. Pelkään että lopuksi istun siellä yksin kun toiset menevät rupattelemaan toisiin pöytiin. Voi itku.

Tuttu tunne tuo hiljainen. Ja myös voin yhtyä tuohon ruma ja läski. Minä taas olen kirjaimellisesti ruma sen takia että olen liian karvainen. Hyväksyisin karvani mutta muut eivät.
Aika omituista käytöstä ihmisiltä kun olet pyörätuolissa tuollainen.

Mien tilaisuus meni?

Käyttäjä BirdBell kirjoittanut 22.08.2015 klo 22:51

maanvaiva kirjoitti 22.8.2015 12:24

Minä en kyllä ole hiljainen vaan sanon mielipiteeni vähän joka asiasta. Tyhmänä mua ruvettiin pitämään yläasteella, kun sain epilepsiakohtauksia koulussa.
Nykyisin osaan jo ottaa vitsinä nuo tyhmänä haukkumiset, lähinnä mua haukutaan vain netissä tyhmäksi ja tolloksi. Siksi laitankin usein mielipiteeni jälkeen lauseen, että olinpa mie tollo, ei tarvi sitä kenenkään erikseen sanoa vaan asia on tiedossani.

No voi ei! Tuollainen epilepsiakohtaus on kyllä yksi tyhmä tapa pitää tyhmänä. Oikeastaan nyt kun tarkemmin ajattelen ne jotka sinua pitivät/pitävät tyhmänä ovat itse sellaisia kun eivät ymmärtäneet että epilepsiahan siinä on kyseessä.
Haha tuo tollo juttu! En usko että olet tollonpi kuin muutkaan 🙂

Käyttäjä kirjoittanut 23.08.2015 klo 09:01

No tavallaan, jos saa epilepsia poissaolokohtauksen, siinä voi ollakin tollo. Kun ei ole oikein tässä maailmassa. Kun olen saanut isoja kouristuskohtauksia, ei minua silloin ole haukuttu.

Käyttäjä Leijona55 kirjoittanut 26.08.2015 klo 12:11

Se juhla tapahtuma meni odotettua paremmin. Pääsin istumaan parin sukulaisen kanssa samaan pöytään ja se pelasti tilanteen.

Ihmiset ovat joskus tosi ilkeitä. Yksi tuntematon nuori mies sanoi kaverilleen kun olin heidän kanssan samassa kaupassa, sitat "Kyllä onkin ruma tuo pyörätuolissa istuva nainen, eikö se riittäs että on vammainen". Yksi pariskunta kulki minun ohi kun odotin taxia, sitat "nyt ne kerjäläiset ovat keksineet istua pyörätuoliin", luulivat minua romanialaiseksi kerjäläiseksi joita istuu kaupunkimme kaduilla.
Meni vähän asian sivusta, sorry...

Käyttäjä BirdBell kirjoittanut 30.08.2015 klo 22:47

Leijona55 kirjoitti 26.8.2015 12:11

Se juhla tapahtuma meni odotettua paremmin. Pääsin istumaan parin sukulaisen kanssa samaan pöytään ja se pelasti tilanteen.

Ihmiset ovat joskus tosi ilkeitä. Yksi tuntematon nuori mies sanoi kaverilleen kun olin heidän kanssan samassa kaupassa, sitat "Kyllä onkin ruma tuo pyörätuolissa istuva nainen, eikö se riittäs että on vammainen". Yksi pariskunta kulki minun ohi kun odotin taxia, sitat "nyt ne kerjäläiset ovat keksineet istua pyörätuoliin", luulivat minua romanialaiseksi kerjäläiseksi joita istuu kaupunkimme kaduilla.
Meni vähän asian sivusta, sorry...

Hyvä juttu että tapahtuma meni hyvin!

Saman olen huomannut ihmiset on tosi ilkeitä toisilleen. Tuo on on tosi kamalaa että haukutaan vammaiseksi. Vaikka tavallaan se on totta. Sitä en tiedä miksi olet pyörätuolissa jos olet vaikka raajasi menettänyt niin asialle ei voi enään mitään ellet saa proteeseja jostain 🙂 mutta jos istut vain siksi etteivät jalkasi toimi enään niin voit hyvinkin päästä siitä härvelistä eroon kuntoutuksen avulla! Ellei oma valintasi ole sitten istua pyörätuolissa lopun elämääsi. Itse ainakin suhtaudun jos näen pyörätuolissa olevan ihmisen kunnioittavasti koska en voi tietää istunko kenties itsekkin sellaisessa joskus. Eivätkä ihmiset voi asialle mitään! Mikäli vammaiseksi haukkuminen ja rumaksi haukkuminen saivat sinut lähes itkun partaalle voithan tehdä heistä aina ilmoituksen poliisille kunnian loukkauksesta.

Olin itse koko peruskoulun koulukiusattu! Karvojeni vuoksi!

Käyttäjä hanne3 kirjoittanut 05.09.2015 klo 05:35

Tuntuu, että pidetään tyhmänä ja käytetään hyväksi. Tuntuu kaiken lisäksi hirveän tyhmältä olo kun kaikki haukkuvat julkisesti tyhmäksi ja tietävät että jouduin koulukiusatuksi. Halusin vain kavereita. En halunnut olla yksin. Monet ihmettelevät miten joku voi olla näin arka kun olen. Tuntuu ihan hirveältä.

Käyttäjä BirdBell kirjoittanut 06.09.2015 klo 16:15

hanne3 kirjoitti 5.9.2015 5:35

Tuntuu, että pidetään tyhmänä ja käytetään hyväksi. Tuntuu kaiken lisäksi hirveän tyhmältä olo kun kaikki haukkuvat julkisesti tyhmäksi ja tietävät että jouduin koulukiusatuksi. Halusin vain kavereita. En halunnut olla yksin. Monet ihmettelevät miten joku voi olla näin arka kun olen. Tuntuu ihan hirveältä.

Tiedän niin mistä kirjoitat. Sama ongelma että olen myös ollut koulukiusattu. Eikä ollut kavereita eikä niitä kyllä ole vieläkään. Niinpä! "Monet ihmettelevät miksi olen näin arka" itseppäs ne kiusaajat ovat tyhmiä kun eivät ymmärrä mitä kiusaamisellaan aiheuttavat!

Käyttäjä hanne3 kirjoittanut 08.09.2015 klo 08:24

BirdBell kirjoitti 6.9.2015 16:15

hanne3 kirjoitti 5.9.2015 5:35

Tiedän niin mistä kirjoitat. Sama ongelma että olen myös ollut koulukiusattu. Eikä ollut kavereita eikä niitä kyllä ole vieläkään. Niinpä! "Monet ihmettelevät miksi olen näin arka" itseppäs ne kiusaajat ovat tyhmiä kun eivät ymmärrä mitä kiusaamisellaan aiheuttavat!

Yksin jättäminen on tosi väärin. Oli ihminen millainen vain ei koskaan saisi jättää toista yksin.