ihan yksin

ihan yksin

Käyttäjä vimpula15 aloittanut aikaan 26.02.2015 klo 23:47 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä vimpula15 kirjoittanut 26.02.2015 klo 23:47

Mulla on henkisesti ihan järkyttävän pahaolla. Oon jutellu paljon ympärillä olevien aikuisten ja kavereiden kanssa. Nyt tuntuu et jään ihan yksin tän asian kanssa. Kavereita ei enää oo ja aikuisetkin katoaa yks kerrallaan mun lähipiiristä pois mitä mä teen? 😯🗯️😭

Käyttäjä olkinainen kirjoittanut 01.03.2015 klo 16:17

Hei.
Voitko kertoa tarkemmin tilanteestasi? Mikä on vaikeaa, koulussa, kotona elämässa muuten? Oletko masentunu, ahdistunut, peloissasi?
Aika käsittämätöntä, jos kaikki kaikkoavat pois ympäriltäsi, kun puhut ongelmistasi? Aikuisetkin?
Vai tuntuuko se sinusta vain sille, vetäydytkö ja torjutko itse?
Ensiapuna voisit puhua kouluterkan tai kuraattorin kanssa jos sellinen löytyy.
Kaikkiin pulmiin ja vaikeuksiin löytyy ratkaisu,isoihinkin. Pitää vain hakea apua. Kaverit ei varmasti paras apu ole, pelästyvät kun eivät osaa suhtautua tilanteeseesi. Silloin on helpointa vetäytyä.
Entä millaiset suhteet sinulla on vanhempiisi? Onko ketään muuta aikuista johon voisit luottaa? On myös olemassa paljon eirilaisia nettituki- ja info-osoitteita. Joissain paikkakunnilla on nuorten turvataloja ja vastaavia, johon voi mennä aikaa varaamatta kun on paha olo. Selailepa nettiä, se olisi ensimmäinen askel. Saisit apua ja neuvoa eteenpäin!
Ihan varmasti apu ja ymmärrys löytyy, älä lannistu!☺️❤️

Käyttäjä suomalainentyttö kirjoittanut 03.03.2015 klo 19:28

Mulla sama ongelma. En tiedä mikä minussa on vikana😭 Mulla ei oo kavereita koulussa. Olen vaan yksin joka välkkä. Yritän yritän ja yritän mutta en onnistu😯🗯️ Menen kohta ylä asteelle ja minua pelottaa että en saa ketään kaveria sieltä☹️

Käyttäjä vimpula15 kirjoittanut 04.03.2015 klo 00:45

Asun tällähetkellä nuortenkodissa. Koulussa ei ole mitään vaikeuksia käyn iltalukiota ja terkka tai kuraattori ei ole tietääkseni tavattavissa.kotona menee ihan okei.
Mulla ei ole aikuisia jolle jutella laitoksen ohjaajat ovat pettäneet mun luottamuksen ja aina kun sanon että on pahaolla niin aikuiset alkavat taas kertaamaan minulle sitä että kuinka paljon minä vaan kuulemma esitän.
pystyn luottamaan laitoksen 3 johtajaan ihan täysin mutta mua pelottaa että jossain vaiheessa hekin alkavat syyllistämään pahanolon esityksestä. Ja että eivät enää edes yritä auttaa mua tämän pahanolon kanssa. Mun pitää aina esittää hyvinvoivaa,reipasta ja erittäin hyväkäytöksistä jotta olen ohjaajien mieleen.Johtajat ymmärtävät minua ja sitä että mulla on pahaolo mut aina kun juttelen yhden johtajan kanssa niin jälkeenpäin saan kuulla että kaikki mitä olen sanonut on sanottu ohjaajille ja ohjaajat alkavat syyttämään mua siitä että mä esitän johtajille että mulla on pahaolla 😭 olen ollut ahdistunut n.vuoden päivät eikä apua ole löytynyt muusta kun alkoholista en enää tiedä mitä tehdä tai kauanko jaksan. Olen yrittänyt jaksaa että en aiheuttaisi muille ihmisille surua ja tuskaa mut enää en jaksa. Olen tosi monesti viillellyt ja siitä olen jutellut laitoksen johtajankin kanssa ja hän on tsempannut jaksamaan. Toivoisin että ohjaajatkin ymmärtäis et miten pahaolo mulla oikeesti on 😭