ihan kuin olisin ihan yksin….

ihan kuin olisin ihan yksin....

Käyttäjä janu aloittanut aikaan 20.04.2012 klo 20:49 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä janu kirjoittanut 20.04.2012 klo 20:49

mulla on nyt viime syksystä asti ollu huomattavia ongelmia ja nyt olen aika lailla päässyt niistä eroon paitsi jatkuva yksinäisyys vaivaa. Mulla on kyllä kai yks hyvä kaveri ja ehkä se on niinku mun paras kaveri mut oon vaan alkanut miettii enemmän ja enemmän että onko se kuitenkaan mun paras kaveri. Ennen vietettiin sen kanssa koko koulupäivä kahdestaan mut nykyään me ollaan aina yksien tyyppien seurassa ja oon tosi ulkopuolinen ja jos sanon jotain se menee toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos…. Tietty sehän on ihan ymmärrettävää jos liikkuu jossain porukassa mut musta vaan tuntuu että oon siinä joukossa ylimääräinen ja sitä mun kaveria ei kiinnosta enää nähtävästi mun seura. Ennen vapaa-ajalla oltiin paljonkin tekemisissä mut nyt ei olla oltu pitkään aikaan. Pelkään että tää mun kaverin ja mun suhde alkoi mennä huonoon suuntaa vain sen takia että kerroin sille ongelmistani, mikä oli iso virhe.

Nykyään vietän vapaa-aikani kotona tekemättä oikeastaan mitään. Mitä mun pitäs tehä? Oon yrittänyt kysellä kaveriltani voisiko se tehä mun kaa jotain mut aina näyttää olevan joku este tai ”este”.

Tiedän kyllä että joillakin ei ole yhtään ainutta kaveria, joten mun pitäs olla onnellinen että mulla on ees yks mut en vaan oikeen pysty…. Haluaisin elää niinku ennen mut se tuntuu mahdottomalta.

En harrasta mitään, oon ujo, kärsin huonosta itsetunnosta ja oon huono tutustuu uusiin ihmisiin. Lisäksi aika pieni paikka missä asun ja ei oikeen oo mitään mitä tehdä.

Olin nyt niin laiskalla päällä etten jaksanut oikeen selittää kaikkia kohtia niinku olisin halunnut mut jos joku tänne vastailee voin lisäillä juttuja ja tarkentaa ja lisäksi jos haluu tietää enemmän mun ongelmista niin voi etsiä tältä nuorten foorumilta semmosella otsikolla kuin tiedoton jutun jossa on juttua aika paljon. Mut en tiiä sen etsimiseen voi mennä jonkin aikaa.

Käyttäjä sonrisa kirjoittanut 25.04.2012 klo 20:48

Moi janu! 🙂

Luin edellisen viestiketjusi ainakin osittain.

Ihan ensin täytyy sanoa, että vaikka miten yksinäiseltä olo tuntuisi, minua ainakin lohduttaa tieto siitä, että muillakin on samanlaisia ongelmia kuin minulla. Täällä tukinetissä huomaa, ettei tosiaan ole yksin oman pahan olonsa kanssa, vaan että monet muutkin tuntevat samanlaisia asioita. 😉

Voi olla, että kaveriasi ahdistaa sinun ongelmasi, tai hän ei ehkä osaa reagoida niihin oikein. Siksi hän ehkä haluaa hengailla isommalla porukalla. Tiedän omasta kokemuksesta, että on vaikeaa muuttaa omaa "rooliaan" porukassa. Valitettavasti monesti jollekin lankeaa se hiljaisen ja ujon sivustakatsojan rooli. En osaa parempaa neuvoa antaa, kuin että itse otat päämääräksesi tulla enemmän esille, ei niin että puhuisit vain itsestäsi jatkuvasti, vaan voit vaikka kysellä muilta heidän mielipiteitään. Sinun tilanteessasi minä ehkä yrittäisin tutustua tämän kaveriporukan muihin jäseniin. Jos esimerkiksi jonain päivänä olet jutellut tavallista enemmän jollekin heistä, niin voisit silloin ehdottaa että tekisitte jotain yhdessä koulun jälkeen. Esimerkiksi jos juttelette leffoista, niin voisit ehdottaa että menette yhdessä leffaan.

Sanoit, ettet tee vapaa-ajallasi oikein mitään. Mitä sitten haluaisit tehdä vapaa-ajallasi? Tiedän, ettei ole helppoa aloittaa mitään harrastusta yksin, mutta usko pois, sekin on mahdollista oikealla asenteella! Ja sieltä voi löytää paljon samanhenkisiä uusia kavereita, ja parantaa itsetuntoa. Kannattaa tarttua jokaiseen tilaisuuteen, missä voi tavata ja tutustua uusiin ihmisiin! Usko pois, siinä kehittyy harjoittelemalla 😋

Sanoit, että haluaisit elää niin kuin ennen. Mitä sitten tapahtui, että asiat alkoivat mennä huonompaan suuntaan? Ja mitä tarkoitat, ettet voi palata entiseen?

Toivon, että jatkat tänne kirjoittelua, koska ainakin minua se auttaa purkamaan omaa pahaa oloa ja jopa jäsentämään asioita (ongelmia on pakko miettiä samalla kun miettii, miten niistä kirjoittaa). Todella paljon voimia, olet todella rohkea (paljon minua rohkeampi) kun olet kertonut ongelmistasi ystävällesi ja yrittänyt hakea apua! 🙂🌻

Käyttäjä janu kirjoittanut 29.04.2012 klo 20:50

oon kyl itekki huomannut että täällä tukinetis ei ainakaa oo yksin ongelmansa kanssa ja mä en ees tiiä miten oisin pystynyt olee ilman tätä sivustoa.

Mä oon monesti miettinyt mitä voisin tehdä/harrastaa vapaa-ajalla mut en oikeen tiedä, tai jos keksin jonkun hyvän harrastuksen sitä ei pysty harrastaa täällä missä asun 😟

en tiiä mitä tapahtu ja että minka takia asiat ei oo niinku ennen ja jostain syysta tuntuu vaan mahdottomalta palata siihen entiseen millon asiat oli hyvin ja mikään ei oikeastaan painanut mieltä.

Musta tuntuu että unohin tästä viestistä jotain tosi oleellista.... no ei voi mitää 😀 tuskin se niin tärkeetä oli.... Toivottavasti 😀