Hyvää ja Huonoa

Hyvää ja Huonoa

Käyttäjä Nimetön aloittanut aikaan 17.12.2012 klo 08:40 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä kirjoittanut 17.12.2012 klo 08:40

Olen lähiaikoina huomannut elämäni suistuvan raiteiltaan.
Olen aina pitänyt energiajuomista ja juonut niitä kohtuullisesti mutta lähiaikoina on alkanut menemään jopa 4 tölkkiä päivässä! Olen kuullut mahdollisista terveyshaitoista, ja rahaakin kuluu.
Aina kun on lompakon pohjalla rahaa ja kävelee kaupan ohi, on kuin pakko ostaa energiajuoma.
Olen jo kerran saanut jonkinlaisen kofeiinin yliannostuksen, sydän tykytti normaalia nopeammin, hengitys hidastui jne. Siihen loppui juominen vähäksi aikaa mutta alkoi sen jälkewn entistä pahempana.
Myös tietokoneella oleminen on karannut käsistä. Ennen koneella oloni rajattiin pariin tuntiin, nykyään siellä menee 5-8h arkisin.
Olen ollut 1lk lähtien koulukiusattu ja joutunut olemaan yksin. Kavereita ei ole vieläkään muuta kuin pari kaksinaamaista takinkääntäjää ketkä asuvat liian kaukana jokapäiväiselle näkemiselle ja kyllä koneella istuminen usein voittaa jos joku pyytää ulos.
Mutta nään tämän esim. Digitaalisen musiikin tekemisen kehittävämmäksi kuin perheen kanssa television katsominen jota he yhdessäoloksi kutsuvat.
Kun minua kiltisti pyydetään lopettamaan, muuntautuu se usein riitelyksi.
Isä on aivan kuoleman partaalla kun vaimo huutaa joka asiasta ja narsistisen luonteensa mukaisesti mollaa joka asiassa ja nyt myös molemmat lapset huutavat. Terveysongelmiakin ilmenee kun hän kovaan ääneen yskii koko ajan. Kuolema oli lähellä jo vähän aikaa sitten kun ruokapyödässä alkoi yskiä, menetti tajuntasa ja tippui tuolilta. Hän ei polta ja alkoholin käyttökin rajoittuu perjantsikaljaan. Näin tapahtui kerran tämän jälkeenkin. Hänelle on määrättu morfiinipitoisia särkylääkkeitäkin joita hän päänsärkyynsä ottaa tuplana suositellun määrän. Äiti herää aamulla viideltä, työskentelee henkisesti raskaassa työssä kehitysvammaisten kanssa ja usein työpäivän päätteeksi menee sitten toiseen työhön hoitamaan vanhuksia hoivakotiin. Kotiin hän tulee yhdeksän kymmenen maissa illalla ja menee suoraan nukkumaan. Niinä päivinä kun hänellä on vapaata tai ei ole iltatöitä hän vain nukkuu sohvalla. Isä tekee kotityöt ja ruoat, hän kun on periaatteessa työtön. Kohta stressiä kertyy molemmille kuolemaan saakka.
Myös mummoni jonka luona koulupäisin majoitun tuskin elää enää pitkään.

Tuskallista on läheisistä luopua joskus vaikka uskon ja toivon että he pääsevät parempaan paikkaan.

Pikkuveli 11v on kotona aivan mahdoton.
Kun hän sai tämän Black Ops pelin viime synttäreillään, ei hän sen jälkeen ole muuta pelannutkaan. Peli on K18 ja täällä on usein viisipäinen kaverilauma pelaamassa kun eivät kotona saa.
Tämä yksi kaveri, hiljainen mussuttaja selvästi manipuloi veljeäni.
Nyt kun tämä kakkososa pelistä tuli hän ei ole muusta puhunutkaan ja aina tämän kyseisen kaverin täälläolon jälkeen hän alkaa taas jankuttamaan että hänen on pakko saada tämä peli ja kun ei saa tahtoaan läpi alkaa kiukuttelemaan.
Ja ei muuten mitä tahansa kiukuttelua; Itkee yötä myöten, heittelee tavaroita, lyö päätä seinään, uhkaa tappaa itsensä.😴

Käyttäjä IisaMari kirjoittanut 28.12.2012 klo 15:17

Sinulla on monia syitä ahdistukseesi: perheongelmat ja yksinäisyys paistavat läpi kirjoituksestasi. Asiat voivat vielä muuttua, luota siihen. Kaikelle on aikansa ja paikkansa, ahdistuksen jälkeen asiat ovat paremmin. Yritä löytää joku, jolle puhua kasvotusten. Se helpottaa.