Hylkäämisen pelko suhteissa, ja elämässä
Sanotaanko näin, että en enää pelkää sitä että kaikki jättää minut, tai se ei ole enää pelko. En takerru, ainakaan mielestäni. Mutta, olen huomannut että jättämisen pelko ei ole vain parisuhteissa – vaan myös perhesuhteissa ja ystävyydessä. Pelkään, että minut jätetään yksin, edes hetkeksi. Ulkoisesti en reagoi mihinkään, mutta en osaa luottaa. Mietin, että jos minusta puhutaan paskaa, selän takana. En osaa luottaa.
Nykyään olen sinkku, ollut jo monta vuotta. Kirjoitan päiväkirjaa tunteistani ja kävin terapiassa koska isäni oli sairas. Kävin myös mies asioitani läpi, ja tarkoitus olisi mennä uudestaan puhumaan jollekkin.
Miten päästä tuollaisesta hylkäämisen pelosta pois? Mistä se johtuu?
Oon yrittänyt antaa anteeksi itselleni virheeni, käydä läpi vaikeita asioita. Olen opetellut puhumaan, mutta en tiedä onko mikään tarpeeksi. Tiedän, että edellinen suhde loppui koska en osannut puhua ja pelkäsin että tämä ”täydellinen” mies jättää minut.
Voisin kuvitella että noita tunnelukkoja on enemmänkin. Jos käyn tässä näitä myöhemmin.
Olen opetellut puhumaan ja tajusin, että voin harjoitella luottamusta ihan ystäviin, enkä odota sitä suhdetta. Heti, tulee parempi mieli kun voi luottaa, mutta yleensä se ei pidä..
Hylkäämisen pelon tausta? Äiti ja isä erosi, äiti petti. Oon käynyt sen asian läpi, uudestaan ja uudestaan. Olen mielestäni antanut anteeksi, kaikki ollaan väleissä. Omat suhteet, ensimmäisen pilasin itse, loput miehet ns ”idiootteja” jotka eivät halua vakavaa, ja minä haluan. Pahin on se (nyt kun en ole ihastunut, en tunne mitään näistä)
että mies rikkoo lupauksen, niiinkun ensimmäinen mies teki ja ottaa mun kabverin.
Tiedän, että haluan sitä mitä en voi saada, välillä. Tai aika usein. Parisuhde, tottakai haluan sen oikean jonka kanssa kaikki vaan kolahtaa. Ehkä se ei ole niin helppoa.