Huonot sosiaaliset taidot
Minullakin on koulukiusausta takana, minua kiusattiin muistaakseni koko ala-asteen ajan. Vaikka olen jo 20 vuotias, kiusaus vaikuttaa elämääni ylä.
Kiusaus jätti pysyvät jäljet. Ennen suorastaan pelkäsin ihmisiä ja minulla oli pahoja sosiaalisia pelkoja. Vaikka pelkoni ovat lieventyneet todella PALJON, minulla on edelleen huonot sosiaaliset taidot. Vaikka periaatteessa tulen kai jotenkin toimeen ihmisten kanssa, minun on MAHDOTONTA luoda mitään syvempää suhdetta toisiin ihmisiin. Tuntuu kuin minulla olisi jokin sisään rakennettu mekanismi, joka estää minua olemasta vapautunut ja oma itseni muiden ihmisten seurassa, vaikka kuinka yrittäisin. Se on niin turhauttavaa! 😠 Ärsyttää, kun ihmiset eivät tunne minua sellaisena kuin oikeasti olen. Tuntuu että moni saattaisi tykätäkin minusta, jos pystyisin olemaan oma itseni heidän seurassaan. Mutta en vain yksinkertaisesti pysty. Tuo ”esto” saataa olla päällä, vaikka olisin tuntenut ihmisen jo vuosia.
Minulla ei ole ystäviä, eikä minulla ole koskaan ollt poikaystävää.
Lisäksi en aina tiedä, miten käyttäytyä ihmisten ja etenkin omanikäisteni parissa. Mitä voi sanoa, mitä voi tehdä, mikä on ok ym.
Olen ollut niin paljon yksin etten vain yksinkertaisesti tiedä. 😐 ☹️
En ole kovinkaan rauhallinen ihminen enkä oikein viihdy yksin, luulen olevani oikeasti aika sosiaalinen ihminen, kaipaan ihmisiä ja etenkin kavereita elämääni. Haluan tehdä kaikkia asioita, joita ikäiseni ja tyyliseni ihmiset tekevät, haluan kokeilla ja kokea, mutta huonot sosiaaliset taitoni estävät minua saamasta kavereita. 😭 Tämä on todella julmaa ja hirveää.
Olisi kiva kuulla muiden ihmisten kokemuksia ja kommentteja asiasta.. Kiitos!