Humala ja väkivalta

Humala ja väkivalta

Käyttäjä Vanki aloittanut aikaan 12.01.2013 klo 22:40 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä Vanki kirjoittanut 12.01.2013 klo 22:40

Olen normaalisti rauhallinen ihminen, en edes suutu helposti. Tämä muuttuu alkoholin vaikutuksen alaisena, suutun helposti ja olen jopa väkivaltainen mutta en tarkoituksellisesti. En vain hallitse voimankäyttöäni itsepuolustus tilanteissa. Olen aiheuttanut fyysisiä vammoja lähimmäisilleni humalassa ja se kaduttaa järjettömästi.. Häpeä ajaa minut maan alle, en enää uskalla näyttäytyä ihmisten ilmoilla.

Olen kärsinyt nyt pahasta masennuksesta ja vaikeasta ahdistuksesta jo parin kuukauden ajan aktiivisesti. Tätä aikasemminkin oli mutta ei näin pahassa muodossa. Olen lopettanut nyt alkoholin käytön kokonaan mutta lipsahdus johti niin ikävään tilanteeseen muutama päivä sitten, etten oikeasti tiedä mitä tekisin. Suoraan sanottuna; pelkään ja häpeän niin, että erakoidun tätä menoa.

Onko muilla tämmösiä tapauksia ollut? Olen siis miespuolinen henkilö enkä miellä itseäni ’naistenhakkaajaksi’. Enemmän olen kokenut väkivaltaa kauniimman sukupuolen edustajien puolesta mutta itsepuolustus tälläisessa tilanteessa on tosiaan aiheuttanut näkyviä jälkiä. Olen siis muiden ihmisten mielestä ’naistenhakkaaja’.

Käyttäjä Vanki kirjoittanut 17.01.2013 klo 13:26

Heh, ei taida olla täällä ihmisiä, jotka tunnistavat itsestään tätä. TAI, sitten sitä ei haluta myöntää missään tilanteessa. Noh, ehkäpä sitä sitten on vain väkivaltainen hullu.

Käyttäjä Hupu kirjoittanut 27.01.2013 klo 17:41

Heei, tiedäthän, että ei tuollaista myönnetä hevillä ääneen. Harva analysoi omaa käytöstään humalassa (miehet varsinkaan). Yleensä siitä kuullaan lähipiiriltä, eikä silloinkaan oikeen oteta onkeensa, koska sitähän ollaan vain pitämässä hauskaa. Jos joku loukkaantuu, se on väkivaltaisen ihmisen mielestä sen omaa syytään.

Olet varsin poikkeava kun olet käytökseesi kiinnittänyt huomiota ja sitä jo yrittänyt tietoisesti hillitäkin olemalla juomatta. Jatka valitsemallasi tiellä, uskon että tulet kaiken murheen jälkeen vielä löytämään onnen!

Käyttäjä Vanki kirjoittanut 28.01.2013 klo 14:51

Myöntäminen on ensimmäinen askel eikä minusta mitenkään hävettävä asia tälläisissa tapauksissa. Vaikka on väkivaltainen humalassa (ja jotkut selvin päin) ei se tarkoita, että olisi paha ihminen. Jos myöntää ongelmansa, on jo voitolla.

🙂👍 T. Voittaja

Käyttäjä Tiinu124 kirjoittanut 28.01.2013 klo 15:58

Tere! sanon vaa et kyl nää yhet on oikees vaik ei oo humalas ei atrkota et on paha ihminen. itse oma mutsi on ollut parisuhteessa yhen miehen kaa joka löi ja haukku koko ajan eikä antanu aika välii siivoomiselle. ite oon nyt masentunu mut kyl mä jaksan elaa (viel) ja myöski mun exsä petti mua joten alaspäin oon menos

kouluski mua iusataan jo neljättä vuotta ja jatkuu vaan 😭☹️