Hukassa omassa elämässäni
Tästä asiasta kirjoittaminen tuntuu vaikealta ja en tiedä miksi edes teen tämän, koska en tiedä onko tuntemukseni oikeita vai kuvittelenko vain kaiken. Olen korkeakouluopiskelija ja nautin opiskelusta. Minulla ei ole kuitenkaan juuri kavereita. Tulen hyvin toimeen opiskelijatovereiden kanssa, mutta koen itseni ulkopuoliseksi ryhmässämme, koska en vietä heidän kanssa aikaa juurikaan koulun ulkopuolella. Tämä pääasiassa siksi, että en käytä alkoholia, jota tavallaan pelkään. Koulussakin harvoin puhun luokkatovereiden kanssa, koska koen, että minut usein ymmärretään väärin ja loukkaan muita ihmisiä, vaikka en tarkoita pahaa.
Olen melko väsynyt tietyllä tavalla kaikkeen ja kliseisesti olen ajatellut, kuinka paljon helpottaisi jos elämäni loppuisi jo. Minusta tuntuu, että elän pääasiassa muita ihmisiä varten ja minun pitää aina miellyttää heitä, siltikin koen olevani jokseenkin epäsuosittu.
En ymmärrä miten olen tähän tilanteeseen joutunut, miten voin ajatella näin, miksi minä? Minulla on asiat hyvin ja silti kirjoitan tätä, en ymmärrä itseäni. Miksi en osaa olla kiitollinen siitä, mitä minulla on. Koen syyllisyyttä, että yritän hakea huomiota tällä. Minusta tuntuu, että haluaisin ehkä puhua jollekin ammattilaiselle, mutta en halua osakseni sitä häpeää. En ikinä pystyisi kertomaan vanhemmilleni ja muille läheisille siitä tuntuu, että pettäisin heidät. Helpompaa olisi, jos vain lakkaisin olemasta.
Tuntuu, että olen henkinen umpisolmu. En näe miten voisin menestyä tulevaisuudessa ilman sosiaalisiataitoja, joita minulla ei ole. En tiedä mitä minun pitäisi tehdä. Olen kyllä yrittänyt ottaa itseäni niskasta, en vain ymmärrä mitään.