Olen kohta 15 vuotias tyttö, takana jo useamman vuoden itsetunto-ongelmat ja paheneva masennus. Haluaisin mielipiteitä siitä mitä seuraavaksi..
Käyn säännöllisesti koulukuraattorilla, joka sanoo kaiken olevan hyvin.
”Se menee ohi” on yleisin lause mikä tähän asiaan liittyen kuuluu kenenkään suusta.
Entä jos se ei mene ohi?
Kaksi vuotta olen odottanut että kaikki palaisi normaaliksi, olisin taas iloinen.
Mitään ei ole tapahtunut.
Itsetunto huononee päivä päivältä, kaikki juontaa juurensa jo päiväkodissa alkaneeseen kiusaamiseen ja alistamiseen sekä perheen että ystävien keskellä. Kesti lähes puolet elämästäni, että päädyin tähän tilanteeseen eikä tästä hetkessä poiskaan pääse, ymmärrän sen.
Kuraattori on ainut apu jonka puoleen olen kääntynyt, aluksi ajattelin että kuinka mukavaa kun joku kuuntelee. Nyt huomaan, että hoito ei ole mitään parasta mahdollista.
Muutama tuntemani ihminen on saanut kuraattorilta diagnoosin masennukseen, toiset suoran lähetteen osastolle, ja minä, tapauksista yksi vakavimmista, jumitan siellä ilman minkäänlaista suuntaa elämässä.
Kysymys siis kuuluu, mitä teen? Hakeudunko psykologin puheille, ehdotanko kuraattorille pidemmälle vietyä hoitoa tai jotain muuta?
Kotonani ei asiasta tiedetä melkein mitään, kaikki olettavat että olen täydellinen nuori nainen.
Pärjään koulussa ja kotonani on ”kaikki hyvin”.. Asiat eivät vaan minun kohdallani ole enää hyvin. Olen kaksonen, minulla on identtinen sisko joka tekee kaiken paremmin kuin minä.
Koko elämäni olen joutunut kuuntelemaan haukkuja, ja ollut syypää kaikkeen.
Nykyään elämä on pelkkää samaa paksua puuroa päivästä päivään. Pelkään ajatella tulevaa, koska ei minulle voi olla tulevaisuutta, se on mahdotonta. Jo pelkkä huominen pelottaa.
Suvussani on myös todettu vaikeita masennustapauksia joka vain lisää huolta itsestäni.
Pyydän, kertokaa mielipiteenne tilanteestani.