Haluan kuolla😢

Haluan kuolla😢

Käyttäjä Kuolemaatekevä aloittanut aikaan 21.04.2017 klo 14:11 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä Kuolemaatekevä kirjoittanut 21.04.2017 klo 14:11

Moi, oon n.12 vuotias tyttö. Joka on taistellu masennuksesta jo pari vuotta. Yksinäisyys ja epäreiluus on kuitenkin suurenutunut niin paljon että haluan kuolla. Oon puhunut aikuisen kanssa joka on sanonu tukevansa, mutta tuntuu ettei se vaan riitä.. 😢 Jos ois jotain vertaistukee tai jtn. 🙄😐

Käyttäjä Tigu kirjoittanut 24.04.2017 klo 00:59

Moi,

välillä elämä voi tuntua vaikealta mutta lupaan että se on ohimenevää ja kivat ajat ovat tulossa! Elämä on elämisen arvoista aina! 🙂

Yksinäisiä nuoria on nykyään todella paljon. Punaisella ristillä on ainakin nuorten turvataloja mihin voi vapaasti mennä. Siellä oppii tuntemaan uusia ihmisiä ja siellä saa pelata pelejä ja puhua aikuistan kanssa. Haluatko kertoa tarkemmin mitä epäreiluutta olet kokenut?

T. Masennuksesta selvinnyt

Käyttäjä Hiljainen kuiskaaja kirjoittanut 29.04.2017 klo 16:21

Hei.
Itse olin n. 12 vuotias kun minulla todettiin toisen asteen masennus. Se todettiin koska satutin itseäni. Tiedän miltä sinusta tuntuu.. olet yksinäinen ja hukassa. Nyt omasta taistelun alusta on jo yli 10vuotta aikaa mutta edelleen joskus tuntuu että elämä olisi taistelua. Olen kuitenkin löytänyt paljon asioita joiden vuoksi elän yhä. Ja opetellut olemaan myös kiitollinen jokaisesta hengen vedosta jonka vedän vaikka joskus se tuntuukin todella turhalta. Sinun kannattaisi myös etsiä niitä pieniä asioita jotka tekevät sinut onnelliseksi ja sillä tavoin oppia käsittelemään tunteita jotka saavat sinut toivomaan ja/tai ajattelemaan kuolemaa. Olet nuori tyttö sinulla on vielä elämä edessä älä luovuta nyt.. katuisit sitä myöhemmin jos voisit. Taistele se on elämää.

Käyttäjä Kata_K (Työntekijä) (MIELI Kriisikeskus Helsinki) kirjoittanut 12.06.2017 klo 11:53

Hei kaikille, joita masennus koskettaa tavalla tai toisella,

Mieli Maasta ry järjestää Tukinetissä säännällisesti liveryhmiä eli ryhmämuotoisia chattejä. Chatit ovat parillisten viikkojen keskiviikkoisin klo 18-20 ja ne ovat avoimia kaikille. Tosin keskusteluun mahtuu kerrallaan vain 12 osallistujaa, joten kannattaa tulla paikalle heti chatin alussa, jotta mahtuu varmasti mukaan.

Kesän aikana Mieli Maasta liveryhmä on jonkin aikaa tauolla. Kevätkauden viimeinen chat on tämän viikon keskiviikkona eli 14.6. ja silloin keskustellaan tärkeästä aiheesta: Mistä apua, kun tämä vertaisryhmä on tauolla?

Tervetuloa mukaan! 🙂👍