Hei nuori mies, pää pystyyn!!!
Monia hyviä ohjeita olet täällä saanutkin, ja haluan toistaa sen saman mitä täällä on sanottukin, että KENELLÄKÄÄN ei ole yhtään hyvää syytä lyödä ketään. Tehtyä ei saa tekemättömäksi, mutta kaiverra se mieleesi, ettei kenelläkään ole oikeutta lyödä sinua. Et ole huonekalu, johon puretaan omaa pahaa oloa omista epäonnistumisista. Isäsi ei voi millään oikeuttaa tekoaan. Ymmärrän liiankin hyvin nämä pimeät kuviot, että lyödyn pitää pyytää anteeksi, olenhan elänyt perheväkivallan kanssa vuosia itsekin. Sellaisissa ympyröissä ns. normaalin elämän lait hämärtyvät ja vääntyvät korkkiruuville eikä normaali logiikka pelaa. Ehkä juuri siksi halusinn ponnekkaasti esittää vastalauseeni, ettet vaan missään nimessä jää siihen ajatukseen, että olisit ansainnut tulla lyödyksi.
Ja sitten toinen sana, joka kuulosti pahalta korviini oli luuseri. Kaikkein eniten siksi, että itse olen vuosikymmeniä heittänyt elämästäni hukkaan, kun uskoin olevani luuseri. Annoin ihmisten kohdella kaltoin monin eri tavoin, koska jossain sisimmässäni en uskonut, että olen ansainnut ihan yhtä onnellisen tavallisen elämän kuin kuka tahansa muu. Minua sai lyödä, potkia, nujuuttaa, päälleni sylkeä, nöyryyttää mitä sairaimmin tavoin pitkään ennen kuin minussa heräsi lopulta vastavoima. Jonakin päivänä vain tajusin, että voin olla tyhmä, mutta ei kukaan voi olla täysin nolla, kuten exäni julisti aamusta iltaan mitä merkillisimmin keinoin. Siitä alkoi kasvuni kohti vapautta.
On hienoa, että olet löytänyt oman alasi. Olet saanut täällä hyviä vinkkejä kuinka saada apua tämän hetken tilanteeseen. Haluan lisätä listaan sen, että pitkällä tähtäimellä pidä hyvä mies oma pääsi!!! Itse olen pari vuosikymmentä tehnyt työtä joka sai minut lopulta lähes oksentamaan vain siksi, ettei se ollut alani! Ja arvaa vaan kuin vaikeaa on ollut lähteä alaa vaihtamaan, kun oli päätynyt siihen, että mähän olen luuseri läpikotaisin...olin nimittäin tehnyt elämästäni sellaisen häkin, josta en enää lopulta nähnyt muuta ulospääsyä kuin itsemurhan. Sitä sitten haudottiin päivittäin kuukausikaupalla, kunnes onneksi elämä alkoi vähitellen voittaa ja lopulta sain myös juuri minulle sopivaa tukea ja apua. En tarkoita, että sinun elämässäsi tarvitsisi tulla yhtä paljon mutkia matkaan kuin itselläni. Haluan vain sanoa painavasti, että olet hieno nuori kaveri. Usko elämääsi, ja siihen, että siipesi kantavat!!! Hae apua, monia vinkkejä olet täältä jo saanut kuinka pääset isäsi vaikutuspiiristä. Omasta elämästäni vain tiedän, miten syvään nuo lapsuuden kodista opitut väärät mielikuvat itsestä jumittuvat. Keski-ikäisenä olen sitten epätoivon vimmalla alkanut poisopetella niistä, milloin paremmalla menestyksellä milloin totaalisesti epäonnistuen. Yksi kultainen neuvo kuitenkin, minkä itse elämässäni unohdin oli, että kuuntele sydäntäsi. Jollet kuuntele sydäntäsi ennemmin tai myöhemmin tulee surkea mahalasku, jolloin on pakko kysellä itseltä, että mitäs se olikaan mitä MINÄ elämältäni halusin...kuten ystäväni minulle mahalaskuvaiheessa kirjoitti, kenen elämää elät...
Voimia sinulle, myötäelän suuresti nuoren elämäsi askelia...rohkeutta...kokeile siipiäsi ja huomaat, että ne kannattaa sittenkin, kun nouset ilmaan 🌻🙂🌻