Halu hakata!

Halu hakata!

Käyttäjä Ansku95 aloittanut aikaan 06.12.2011 klo 20:54 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä Ansku95 kirjoittanut 06.12.2011 klo 20:54

Heippa!
Olen aikaisemmin kirjoitellut siitä kuinka äitini kuoli yms. ja ajattelin ottaa puheeksi yhden hiukan elämää haittaavan luonteenpiirteeni.
Ongelmani on jatkuva taistele-tai-pakene- olotilassa olo, joka on joka kouluviikko esillä. Olen ärtyisä ja huudan/raivoan, mutten paljon isoäitini kuullen, koska hän ei pidä siitä. Hänen mielestään lapsen(?olen lähes 16)pitäisi olla hiljaa ja kiltisti, mutta minä kun en ole.Niin siitä olotilasta, niin meinasin kerran joutua vaikeuksiin, kun eräs opettaja tuli takaata ja morjesti laittaen kätensä olkapäälleni ja minä tietenkin melkein löin häntä ennen kuin ehdin edes ajattelemaan. No ei mitään,ehdin huomata kuka hän oli ja pysäytin käteni nopeasti.
Tämä näkyy hieman nuutenkin elämässänikin,en saa ystäviä ja jos niitä on yksikin ,niin ystävyys särkyy aika pian.
Masennukseni meni pois terapian avulla pois, mutta nyt terapia on loppu ja olen alkanut saamaan pienimuotoisia ahdistuskohtauksia.Sydän hakkaa ja henkeä ahdistaa. tärisen yms.Olen ennemminkin saanut 2-3 kohtausta, mutta ne ovat olleet pahempia.
Joinakin päivinä tuntuu, että voisin hajottaa koko huoneeni, kun olen niin täynnä vihaa ja kiukkua. Useina viikkoina toistuu sama kaava:koko kouluviikon olen hirveän tressaantunut ja väsynyt, mutta en suutu pahemmin ja kun viikonloppu tulee, niin lauantaina se kaikki patoutunut viha, väsymys, harmi ja huoli tulevat yhtenä suurena klimppinä tähän maailmaan.
Olen myös hieman huolestunut jonkunlaisesta vakivallan taipumuksestani, sillä tunnen lähes joka pv halua lyödä mummoani ja hänen miestään, jota kutsun vaikka P:ksi. P ärsyttää minua joka pv ja mummoni kamssa en ole ollenkaan samalla aallonpituudella. Soitan myös selloa ja pianoa, sekä vapaamuotoisesti itsekseni viulua ja kitaraa. Jälkimmäisiä osaan soittaa jonkunlaisesti.Olen myös kyvin tietoinen siitä että epävirallinen isäni on väkivaltainen ja että hän oli lyönyt äitiäni monituisesti ennen syntymääni. Voisiko joku lukea tämän avunhuudon ja vastata tähän!
ps, olen myös aika tunteeton, sillä jos esim. leffassa joku kuolee tai jos jotain jokela-tapaista tapahtuu ja sen näkee uutisista,en välitä pätkääkään vaan haluaisin joskus jopa itse tappaa