Fresh fresh fresh

Fresh fresh fresh

Käyttäjä BirdBell aloittanut aikaan 11.06.2016 klo 00:00 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä BirdBell kirjoittanut 11.06.2016 klo 00:00

Hei kaikki tytöt/naiset

Tämä ketju on suunnattu lähinnä vain naaraille. sillä tuskin uroksia kiinnostaa miten naiset laittautuvat. Itsellä on ainakin kauheat ulkonäköpaineet. Kokoajan pitäisi olla fresh ja hiukset ja meikit kohdallaan. Jos satut jossakin kulkemaan ilman meikkiä saatetaan katsoa nenänvartta pitkin ja tuomita vain ulkonäön perusteella.
Itseäni on ainakin haukuttu ulkonäön takia monta vuotta luulen että täällä tukinetissä on myös muita kaltaisiani. Itse en ole ainakaan löytänyt luottotuotteita sellaisia että voisin luottaa siihen että pysyn freshinä koko päivän…

Kysymyksiä siis
1. Kuinka kauan sinulla kestää laittautua aamuisin?
2. Miten laitat hiuksesi, mitä tuotteita hiuksiisi käytät?
3. Miten meikkaat? Onko luottomeikkejä?
4. Millä aineella peset kasvosi ja mitä tuotteita käytät kasvosi pesemiseen, kosteutusvoide ym ?
5. Minkä ikäisenä aloitit meikkaamisen?
6. Kuinka usein peset hiuksesi? Millä shampoolla, muilla aineilla?

KROPPA
Itsellä on ainakin hikoilu ongelma. Lääkkeitä joita syön niissä on sivuvaikutuksena hikiilu. En ainakaan vielä ole löytänyt luotto deodoranttia.
– jos jollakin muulla on myös ollut sama ongelma, miten ratkaisit ongelmasi?

itsellä on myös karvaongelma. Siis olen tumma ja tuntuu että karvoja on joka paikassa… Ja on niistä huomautettu… Kiusattu monta vuotta! Kulma ja käsikarvat ovat suurin karvaongelmani. Nypin kulmia mutta aina yön aikana kasvavat takaisin…
– miten karvan kasvua pystyy hidastamaan?

Sitten vielä on myös se tunne että on todella läski… Ja sitten välillä syö ahdistukseen ja sitten voi mennä niin että tulee vielä huononpi omatunto siltä että syö ahdistukseen ja sitten jonain päivinä ei pysty syömään mitään…
– sama ongelma jollakin?
– vinkkejä miten ahdistus syöminen loppuu?

Kiitos jos joku vastaa!

Käyttäjä EksynytVarpunen kirjoittanut 12.06.2016 klo 19:42

Hei BB. 🙂

Mietin vain tässä, että mistä olet saanut sellaisen vaikutelman että pitäisi olla viimeisen päälle laitettuna? Minullakin oli joskus sellainen vaihe, mutta nuorempana (lähinnä teini-iässä), nyt vanhempana olen uskaltanut käymään ilman meikkiä jopa pikaisella kauppa-reissulla. Minusta kuulostaa harmilliselta, että tunnet niin, että täytyisi olla hiukset ja naama laitettuna joka päivä. Minä luulen että kaiken syypäänä on se media, joka antaa meille nuorille ja myöskin ehkä vanhemmillekin ikäryhmille, mut erityisesti meille nuorille sellaisen vaikutelman ,että täytyy olla meikki ja viimeisen päälle laitettuna.. Mutta ne mainokset ovat ainaki 99% photoshopattuja.. Että niin..
Minä olen ruvennut ajattelemaan niin, että elän vain itseäni varten, ja näytän sellaiselta miltä haluan, en sellaiselta miltä muut haluavat minun näyttävän. Ja että miun ulkonäköni on tälläinen, olen syntynyt tälläisenä ja en hitto vie ole menossa mihinkää mallikisoihin, joten muilla ihmisillä ei ole siihen mitää varaa sanoa miun ulkonäkööni!! Että en ole mikään malli eikä minun tarvitse olla..

Minä lähinnä meikkaan silloin, kun olen menossa juhliin, tai sitten leffateatteriin, konserttiin tai jonnekin "erikoisempaan" paikkaan,koska en itse jaksaisi joka päivä laittautua ja meikata.. Se vaatii voimia ja aikaa...
Joka päivä lähinnä pesen naamani ja harjaan hiukseni, jos hiukset ovat takkuiset niin laitan hiushoitoöljyä latvoihin, niin ne ovat silloin sileämmät.
Sinun täytyisi uskaltautua kokeilla edes pienen hetken olla ulkona ilman meikkiä, onnistuisiko? Vaikka jos menisit lyhyelle kävelylenkille?
Tykkään kyllä paljon kosmetiikasta ja muutenkin meikkaamisesta, mutta kun se on usein aikaa vievää joten teen sitä harvoin, eli juuri juhliin tms.
Vastaan kysymyksiin niihin nyt 🙂

1. Kuinka kauan sinulla kestää laittautua aamuisin? - ehkä noin 5min? Hampaitten pesu, naaman pesu, hiusten harjaaminen ja vaatteiden valitseminen..
2. Miten laitat hiuksesi, mitä tuotteita hiuksiisi käytät? - Harjaan vain, pidän auki tai sitten ponnarilla/nutturalla. Laitan tarvittaessa hiushoitoöljyä, Garnier miraculous oil merkkistä, ja jos en ole edellisen illal jaksanut/ehtinyt pestä hiuksia nii laitan kuivashampoota, Klippoteket merkkistä..
3. Miten meikkaat? Onko luottomeikkejä? - Käytän monta eri merkkiä , Lumenee, Essence, Rimmel, ja Maybelline. Lumene CC meikkivoide näin kesällä on mielestäni paras, koska sisältää myös aurinkosuojan. Jos menen siis vaikka juhlimaan tai leffaan, laitan meikkivoidetta, puuteria, luomiväriä ja joskus huulipunaa.
4. Millä aineella peset kasvosi ja mitä tuotteita käytät kasvosi pesemiseen, kosteutusvoide ym ? - Herbina merkkinen on tällä hetkellä parhain tuote kasvojen pesuun. Se tuoksu oli hieman voimakas ja makeahko minulle, mutta aika nopeasti se nenä kuitenki tottui, ku oli kuitenkin hyvä mun iholle. Kosteusvoidetta käytän Nivean perusrasvaa tarvittaessa..
5. Minkä ikäisenä aloitit meikkaamisen? - muistaakseni 16 vuotiaana. Silloin se oli lähinnä puuterin tai meikkivoiteen laittamista, koska piilotin näppylöitä.
6. Kuinka usein peset hiuksesi? Millä shampoolla, muilla aineilla? - Joka toinen päivä, ellen ole todella pahasti kipeä 😀 Tällä hetkellä mulla on Tressemme merkkistä shampoota ja samaa merkkiä hoitoainetta. Sitä on semmonen iso purkki, melkein litran. Ja kestää pitkään. Niitä on monta erilaista, mulla on se aloe vera nyt ja todella hyvä hiuksilleni 🙂.

Apteekista muuten saa jotain dödöä, joka vähentää hikoilua. En muista nyt nimeä ☹️ Mutta joku H:lla alkava. Käy kysymässä siellä.. Hicorim? Tai joku sellanen.
Minullakin on aika tuuheat karvat, ja olen myöskin tummahiuksinen, siksi otan pois vain kulmien alta ja niitä hajakarvoja.. Kasvavat myös aika pian takasin, mutta en jaksa välittää, nypin sitten ku on aikaa taas 😀

Tohon syömisongelmaan en osaa vastata koska minulla on täysin samanlainen ongelma jonka kanssa taistelen melkein joka päivä :'( Kutsun sitä lohtusyömiseksi.... Koska ahmin silloin ku ahdistaa eniten ☹️

Käyttäjä BirdBell kirjoittanut 15.06.2016 klo 08:55

Kiitos EV vastauksista!

En tarkoittanut että joka päivä pitäisi olla laitettuna mutta jos ihmisten ilmoille menen niin silloin käytän meikkiä. Ihan sen takia että kasvoni näyttävät niin kalpeilta ilman... 😑❓
Luulen myös että media on kaiken takana... Toisaalta ihmiset ovat suoraan haukkuneet ulkonäköäni joten media ei taida olla ainoa syy.

Ongelma on myös vaatteisaa jos menen juhliin, en tiedä mitä kaikkea pitäisi olla päällä missäkin juhlissa... Tai minkälaisen lahjan voi antaa. Enkä osaa tehdä myöskään juhlakampauksia..