Ero neljän vuoden suhteesta

Ero neljän vuoden suhteesta

Käyttäjä Me_1996 aloittanut aikaan 27.07.2021 klo 10:26 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä Me_1996 kirjoittanut 27.07.2021 klo 10:26

Moi,

Uusi täällä mutta katsotaan löytyisikö jelppiä.

Taustoitetaan alkuun hieman itsestä: 25-vuotias mies, juuri vakinaisen työpaikan saanut useiden määräaikaisten jälkeen. Harrastuksia useampia. 

Erosin hetki sitten reilu neljän vuoden avoliitosta. Exäni oli asiaa jo pähkäillyt alkuvuodesta lähtien, mutta asian otti reilu kuukausi sitten vasta puheeksi.

Kun asian otti puheeksi halusi miettiä rauhakseen itseään ja ”meitä”. Hänellä ollut hiukan oman itsensä kanssa ongelmia. 

Aikaa kului noin kolme viikkoa minkä jälkeen ilmoitti että haluaa erota. Nyt hän tullut takaisin kotiin kunnes saa oman asunnon. En tästä tietysti mielissäni ollut koska oma pääni aivan sekaisin kyseisen asian takia.

Lupauduin että voin auttaa takuuvuokran kanssa, koska liian kiltti olen. Nyt on alkanut vain mietityttämään haluanko järjen kautta edes auttaa, kun hän on teoillaan osoittanut epäkunnioitusta sekä arvostuksen puutetta eron jälkeen.

Joka tapauksessa antanut aikaa elokuun loppuun asti poistua asunnosta, että pääsen jatkamaan elämääni.

 

Pohjustus hiukan venähti ja rönsyili muutenkin.

 

Ongelmana: Kuinka selvitä tämän ajan yli jonka viettää hänen kanssaan kotona, kun minulla todella vahvat tunteet häntä kohtaan mutta hänellä ei minua kohtaan.

Kuinka päästä ylipäänsä ihmisestä jonka kanssa kaikki tulevaisuuteen liittyen suunniteltua?

Ja siitä epävarmuudesta mikä painaa kun tullut jälleen kerran jätetyksi? 

Käyttäjä Kata_K (Työntekijä) (MIELI Kriisikeskus Helsinki) kirjoittanut 29.07.2021 klo 14:48

Hei nimimerkki Me_1996,

Laitan sinulle alle tiedoksi pari muutakin Tukinetissä olevaa keskusteluryhmää, jos näyttää siltä, että täällä Nuorten foorumilla ei eroaiheesta synny keskustelua. Uskon kyllä, että aihe koskettaa monia muitakin ja toivottavasti keskustelua syntyy!

Erosta Elossa https://tukinet.net/teemat/erosta-elossa-erokeskustelua-miehille/forum/

Parisuhde, koti ja perhe https://tukinet.net/teemat/parisuhde-koti-ja-perhe-1801261251/forum/

Ja voimia tilanteeseesi!