Erilaisuus – siunaus vaiko kirous

Erilaisuus - siunaus vaiko kirous

Käyttäjä _Laura_ aloittanut aikaan 06.10.2008 klo 16:43 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä _Laura_ kirjoittanut 06.10.2008 klo 16:43

Mun tarinani on vois sanoo jo aika klassinen, kun on näitä muiden tarinoita lueskellut. Mua on siis viimeiset kymmenen vuotta, eli se aika mitä on koulua käynyt, kiusattu koulussa. Ei mitään fyysistä väkivaltaa, mut käytävillä haukkumista ja jatkuvaa syrjimistä ☹️ .
mun koulussa on pieni tyttöporukka jotka oikeen työksensä haukkuu mua ihmisille jotka ei mua ees kunnolla tunne, ja antaa näin kaikille ihan törkeen kuvan musta..
Mua pelottaa kävellä ihmisten ohi kun mä pelkään niiden alkavan heti puhuun musta pahaa, luokassa en uskalla vastata kysymyksiin vaikka tietäisinki vastauksen, aamulla kun katon itteeni peiliin alan itkeen kun muistelen mitä mun ulkonäöstä ollaan puhuttu.Oon kamalan säikky ja pelkään muita ihmisiä ja heidän mielipiteitään enemmän ku mitään muuta.. 😟 itseluottamuksestakaan ei oo mitään jäljellä..
Mulla ei oo kun muutama kaveri siellä koulussa, eikä nekään aina mun kanssa oo.
Tää asia on vainonnu mua ihan pienestä asti. En pysty yöllä nukkuun koska pelkään huomista,itken yksin huoneessani ja paiskon tavaroita päin seiniä, oon joskus miettiny itsemurhaakin😞
Sitä rupee ajan kuluessa uskoon niihin juttuihin joissa sanotaan et mä oon tyhmä,ruma, säälittävä.. miettikää kun teille puhuttaisiin tollai kymmenkunta vuotta.
Vanhemmille oon asiasta puhunu, mut ne luulee asian olevan jo kunnossa. En halua et koulussa aletaan puhuun musta kantelupukkina kaiken muun ohella.
Oon monta kertaa löytäny itteni sillalta tuijottamasta alas veteen ja miettien miltä hukkuminen tuntuis. Mä en halua kuolla, mut en kyllä jaksa elää tätä samaa helvettiä jokapäivä uudestaan.. 😞
mitä mun pitäis tehä..?

Käyttäjä pepez kirjoittanut 06.10.2008 klo 18:38

Kyllä mä suosittelisin kertomaan esim rehtorille tai luokanvalvojalle ja sitten sopia, et siihen puututaan kunnolla, koskei se oikeen muuten tuppaa loppumaan. Jaksamisia, muakin kiusataan jatkuvasti. Saa se sitä hieman ainakin rauhoittumaan.

Käyttäjä Eläväinen kirjoittanut 06.10.2008 klo 22:32

Heippa _Laura_!

Olen todella pahoillani, mutta et ole yksin vaikeuksiesi kanssa! Huomasithan jo koulukiusaamisesta käytävän keskustelun nuorten foorumilla:
https://www.secure-tukinet.net/keskustelu/viesti.tmpl?grp=59;mid=47072

Entisenä kiusattuna ymmärrän sinua hyvin. Olen aina ollut ujo, mutta kiusaaminen on voimistanut sosiaalista jännitystäni. Olen pelännyt, että toisiin luottaminen aiheuttaisi pettymyksiä. Pelko on johtunut herkkyydestäni. Onneksi elämässäni on ihania ihmisiä, jotka ovat kerta toisensa jälkeen osoittautuneet luottamukseni arvoisiksi. He ovat auttaneet minua käsittelemään menneisyyttäni. Jos kiusaamisesta on seurannut jotakin hyvää, niin se on kasvattanut empatiakykyäni. Sitä tarvitsen! Nyt kun kiusaamisestani on vuosia, tajuan jotain tärkeää...

Tiedätkö, että kiusaamisesi voi olla niille tytöille keino peittää oma epävarmuutensa. Koska heillä on vielä paljon opittavaa, he eivät käsittele oikein tunteitaan. Se EI ole sinun häpeäsi! Kiusaajasi eivät voi muuttaa arvoasi ihmisenä! Pelkäät, että kaikki kuuntelisivat heidän ilkeitä juttujaan. Kuitenkaan kukaan ajatteleva ihminen ei hyväksy heidän toimintaansa. Kiusatun puolelle asettuminen vaatii rohkeutta, ja sitä valitettavan monelta puuttuu.

Pelkäät, että jos kertoisit kiusaamisestasi, sinut leimattaisiin kantelijaksi. Kuinka koulukiusaamisen paljastaminen kuitenkaan voisi olla kantelua? Jos kiusaajasi syyttäisivät sinua "kantelusta", he eivät ymmärtäisi tekojensa vakavuutta. Toivon sinulle rohkeutta hakea apua ja avautua!

Käyttäjä DeadAngel kirjoittanut 07.10.2008 klo 08:04

Eikös tuo ole vähän niinkun kunnianloukkaus? Voit tehdä siitä ihan kuules ison jutun, ja kaiken lisäks hyvällä omalla tunnolla. Meijän koulussa on kans kaks tyttöö jotka haukkuu ja puhuu muista pahaa ihan omaks ilokseen. Yks kaveri teki niistä kunnianloukkaus syytteen ja ihan se oli ihan läpihuuto juttu. Ei tytöillä ollu mitään saumaa.

Kenestäkään ei sais mennä puhuun mitään tyhmään eikä varsinkaan jos se ei pidä paikkaansa. Kyllähän mielipiteensä saa ilmaista toisesta henkilöstä, mutta kun mennä toisille puhumaan perättömiä asioita, niin mennään kyllä jo vakavaan rikokseen.

Miksi et ole aikasemmin ottanut asiaapuheeksi? Etkö ole uskaltanu? Et ole todellakaan mikään kantelupukki, jos tästä asiasta menet rohkeasti kertomaan rehtorille, terveydenhoitajalle, opettajalle, kuraattorille tai kenelle vaan.

Ja vanhemmille kannattais myös antaa vinkkiä, että koulukiusaus jatkuu edelleen etkä jaksa sitä enää, vaan haluat asialle pisteen!

Tsemppiä ja rohkeutta! Kyllä kaikki viellä hyväksi muuttuu! 🙂🌻

Käyttäjä _Laura_ kirjoittanut 08.10.2008 klo 17:36

Kävin kertomasta asiasta luokanvalvojalleni ja rehtorilleni, ja he lupasivat hoitaa asian tyttöjen kanssa. Edelleenkin pelottaa se,että mitä kaikkea tästä seuraa.. Loppuuko kiusaaminen vai paheneeko se entisestään. Päätin kuitenkin, etten enää anna nöyryyttää itseäni ja kerroin asiasta koulussa.
Olet Eläväinen täysin oikeassa sanoessasi, että pelkäsin muiden uskovan kiusaajien juttuja ja siksi en uskaltanu kertoa kenellekään. Pelkäsin saavani koko koulun kimppuuni jos menisin nimeämään ketään kiusaajiksi. Nyt kun olen saanu asiasta puhuttua, olo on paljon parempi ja saan pitkästä aikaa keskittyä taas koulunkäyntiin.
Ne kaveritkin, jotka eivät ennen paljoa kanssani olleet, tulivat puhumaan mulle ja pyysivät anteeksi sitä kun eivät huomanneet kuinka yksinäinen olin ollut.Tällä hetkellä he ovat minulle tosi iso tuki. Katsotaan jos asiat lähtisivät tästä parempaan suuntaan..
Kiitos teille kaikille tuestanne! 🙂🌻