Epävakaa persoonallisuushäiriö

Epävakaa persoonallisuushäiriö

Käyttäjä theväliinputoaja aloittanut aikaan 22.10.2019 klo 00:33 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä theväliinputoaja kirjoittanut 22.10.2019 klo 00:33

Hei! Olen 18-vuotias tyttö ja psykologini mielestä on hyvin todennäköistä, että minulla on epävakaa persoonallisuushäiriö. Olen itsekin aika varma asiasta, sillä oireet tuntuvat täsmäävän lähes täydellisesti. En löytänyt täältä keskustelua aiheesta, mutta kaipaan jonkinlaista vertaistukea asiaan totutellessa. Ketään joka haluaisi jutella aiheesta? En tiedä onko tämä edes oikea paikka tälle, mutta sivu sattui tulemaan vastaan 😅

Käyttäjä Wimpula kirjoittanut 04.11.2019 klo 08:55

Heippa!

Mulla todettiin keväällä epävakaa persoonallisuus ja tällä hetkellä käyn DKT-terapiassa. Voin mielelläni jutella aiheesta, koska asia on itsellenikin vielä uusi ja löysin itsekin tän foorumin vertaistuen toivossa.

Toivottavasti näet vielä tämän viestin. 🙂

Käyttäjä Katsa kirjoittanut 22.12.2019 klo 21:48

Hei! Mä olen 21v. ja itellä todettiin epävakaapersoonallisuushäiriö viikko sitten ja tammikuussa alotan dkt:n. Mitkä on teidän mielestä häiritsevimmät oireet?

Käyttäjä Lumihiutale91 kirjoittanut 25.12.2019 klo 23:01

Moikka! Itse olen 28-vuotias nainen ja kärsin tästä häiriöstä. Sain diagnoosin 4 vuotta sitten. Toki tähän päälle vielä ptsd, traumaperäinen stressihäiriö, masennus ja dissosiaatiohäiriö. Elämä ei ole ollut helppoa. Viimeiset 2 vuotta on mennyt todella huonosti. Olisi kiva tietää onko täällä ketään joka olisi saanut apua terapiasta? Tai iän mukana parantunut? Alkaa itsellä uskoa loppua. Impulsiivisuus ja raivokohtaukset on järjettömiä. Ajan kaikki ihmiset pois ympäriltä käytökselläni. Käyn toista vuotta terapiassa enkä huomaa mitään muutosta mihinkään.. Olisi kiva kuulla myös muiden oireita, miten selviät niiden kanssa? Mitkä kamalimmat oireesi? Toivottavasti joku vastaa.

Käyttäjä Tyttönen vaan kirjoittanut 14.01.2020 klo 11:02

Mullakin tuo häiriö on nyt epäillyn diagnoosin listalla. Mulla tulee impulssiivisia ajatuksia usein ja sillon en hallitse itteäni ollenkaan. Mut tuo diagnoosi varmistuu lääkärikäynnillä.

Käyttäjä Broken666 kirjoittanut 06.08.2020 klo 02:27

Hei lukeekohan tätä enää kukaan..?

Mulla todettiin epävakaapersoonallisuushäiriö muutama vuosi sitten. En ole sitä vielä sen kummemmin hoitanut, kun se 'ei muka ole vaikuttanut omaan elämääni liikaa', mutta onhan se. Ihmissuhteet särkyy, koulut jää kesken jne. Kesän alussa aloitin lääkityksen ja se on tuonut hieman helpotusta mielialoihin. Toivottavasti pääsen terapiaan ja elämässä eteenpäin. Olis mukava vaihtaa kokemuksia muiden kanssa.

Käyttäjä kirjoittanut 13.08.2020 klo 12:58

Hei mie luen! Ite sain diagnoosin ihan tässä vastikään vaikka epäilty on jo pidemmän aikaa. Vaihtasin mielellään kokemuksia

Käyttäjä Noone156 kirjoittanut 11.10.2020 klo 03:32

Mäkin sain diagnoosin vasta vähän aikaa sitten. Etin vertaistukea ja eksyin tänne, ois kiva vaihtaa kokemuksia

 

Käyttäjä Varjokasvi kirjoittanut 13.05.2023 klo 20:09

Vieläkö tätä lukee joku? Huhuu?

Rekisteröidyin palveluun juuri äsken, enkä löytänyt montaa keskustelua persoonallisuushäiriöistä. Vertaistukea kaipaisin minäkin ja mieluummin etsisin sitä muualta kuin suomi24:sta tmv. 😅