Epätodelliset ajatukset

Epätodelliset ajatukset

Käyttäjä Tonzi aloittanut aikaan 27.07.2021 klo 18:04 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä Tonzi kirjoittanut 27.07.2021 klo 18:04

Minulla on ollut nyt lähes 4 vuotta jokapäivä ajatuksia että herään rinnakkaistodellisuudessa joiden käsittelyyn voi mennä lähes kokonainen päivä. Olen käynyt psykologilla, psykiatreilla ja nyt tällä hetkellä psykoosipolilla ja saanut skitsofrenia sekä pakko-oireinen häiriö diagnoosit ja lääkitystäkin on, mutta kyseinen ajatus herätessä ei häviä, olen päässyt muista ahdistus oireista ja psykoottisista ajatuksista eroon, mutta jäljelle on jäänyt herätessä ajatus että olenko rinnakkaistodellisuudessa. Olen yrittänyt olla miettimättä asiaa ja kuunnella järkeäni että se ei ole totta ja vaikka olisikin, niin mitä sitten, kun mikään asia ei ole erilailla, silti aamulla ahdistaa kyseinen ajatus ja pakkotarkistukset kyseisestä aiheesta. Terveisin ahdistunut positiivinen elämäniloinen nuori.

Käyttäjä kirjoittanut 19.10.2021 klo 19:34

Hei Tonzi,

Hienoa, että olet uskaltautunut jakamaan omia ajatuksiasi. Kuulostaa kieltämättä aika vaikealta jos olet jo lähes neljän vuoden ajan joutunut pakkotarkistaa mistä todellisuudesta heräät ja että herättyäsi tietämättömyys aiheuttaa ahdistusta. Hyvä, että olet löytänyt apua, vaikka et vielä olekaan päässyt eroon epätodellisista ajatuksista. Toivottavasti löydät vielä ratkaisun!

Lämpimin terveisin,

Samu Joensuun Saappaasta