Entä jos haluan pois?
Krooninen reaktiivinen masennus. Hoitona lääkkeet ja terapia, mutta vasta syksyllä. Olen jaksanut sinnitellä pian neljä vuotta sen kanssa, ettei kiinnosta.
Olo ei ole paha, ei satu. On vain kuolettavan tylsää, samanlaista, harmaata, eikä mikään jaksa kiinnostaa. Katselen silmät sumeina ja korvat kuuroina ympärilleni, enkä elä. Tavallaan tekisi mieli elää, mutta kun ei tunne iloa ja onnistumista mistään, mitä tekee ja haluaa aina pois sieltä missä on, niin ei tästä mitään tule. Elämä on ollut tyhjää jo useamman vuoden, jostain ihan nuoresta asti vaikkei sitä silloin tajunnutkaan. Aina välillä on hetkiä, että NYT, nyt minä haluan elää, olen elossa, elän. Mutta suurin osa on vain sitä, että on olemassa.
Itsemurha ollut mielessä jo vuosia. Lääkärit eivät ole huolissaan, koska en ole vielä kuollut ja totesin, ettei ole ”intressejä tappaa itseään”. Se oli vale. En vain keksi mitään tarpeeksi siistiä, rauhallista tapaa kuolla varmasti. Aivan liikaa sanottavaa siihen viimeiseen viestiin, kukaan ei jaksaisi lukea.
Mitähän tässä nyt keksisi?