Ennen olin sosiaalisempi ja avoin mutta…

Ennen olin sosiaalisempi ja avoin mutta...

Käyttäjä enkeli98 aloittanut aikaan 20.01.2016 klo 20:41 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä enkeli98 kirjoittanut 20.01.2016 klo 20:41

Olin lapsena sosiaalinen ja avoin. 7-8 luokalla musta tuli hiljainen, ujompi ja sisäänpäin vetääntyneempi. Se johtui siitä kun luokassa ilmapiiri ja luokkahenki oli huono (mm. puhuttiin toisista pahaa, luokassa oli kuppikuntia/omat kaveriporukat). En uskaltanu enää viitata tunnilla mikä vaikutti tuntia atiivisuuteen, muistan kun piti pitää esitelmä luokan edessä, aina ennen esitelmän pitämistä ja esitelmän aikana tärisin ja tuntu et sydän hyppii ja lyö tuhatta ja sataa.

Ammattikouluun siirryttyä mua alko ahdistamaan ja jännittäämään enemmän mikä on nyt pahentunut (aloitin siis ammattikoulun syksyllä). Ennen joululomaa kävin puhumassa terveydenhoitajalle jännityksestä ja ahdistuksesta mitä mulla on ollut jo pitkään ylä-asteelta ast. Terveydenhoitaja sit sanoi että ahdistus ja jännitys vois viitata sosiaalisten tilanteiden pelkoon, muistan kun lähin koululle sen jälkeen ja aloin siinä matkalla itkemään, säikähdin sitä niin paljon kun terveydenhoitaja sanoi että ne oireet viittais sos. tilanteiden pelkoon tuntui siltä kun elämältä ois lähteny pohja alta.

Noh, ennen terveydenhoitajan luokse menemistä kävin juttelemassa kuraattorin kanssa, huomasin että hänen kanssaan on helppo jutella. Kävin juttelemassa kuraattorille viikoittain aina kun oli paikalla. Sitten kun kuulin että hän on lopettamassa työt niin se oli jotenkin vaikee ymmärtää että hän lopettaa, siinä vaiheessa tuntui että kaikki viedään pois.. Oon edelleenkin surullinen ja harmissaan siitä kun kuraattori lähti 😭 Huomen menen juttelemaan uuden kuraattorin kanssa joka aloittaa työt, mutta.. haluisin vain entisen kuraattorin takaisin 😭:

Ennen uutta vuotta kävin lääkärissä, lääkäri sit kehotti käymään sydänfilmissä ja kilpirauhas kokeissa. Lääkäri sit soitti ja kertoi että ne oli ok. Lääkäri sit määräs lääkkeen minkä pitäisi auttaa ahdistukseen. Toivottavasti se auttaisi, oon nyt viikon syönyt lääkettä minkä lääkäri määräsi.

(sori epäselvä teksti) 😳

Käyttäjä villikettu kirjoittanut 21.01.2016 klo 10:07

Moi,

Ymmärrän hyvin että huono meininki luokassa teki sulle pahaa. Esitelmät on muutenkin aika jännittäviä, ja varsinkin siinä tilanteessa. Hienoa että uskaltauduit puhumaan terkkarille ja kuraattorille! On aina surullista kun tuttu auttaja lähtee, mutta toivotaan että se uusi kuraattori ymmärtää sua. Taisit jo käydäkin hänen luonaan, tuntuiko että hän kuunteli sua? Jos siis haluat kertoa.

Tsemppiä ja jaksamista jokaiseen päivään! Sä voit kyllä voittaa tämän ahdistuksen. Sosiaalisten tilanteiden pelko ei sekään tarkoita, ettetkö pystyisi vähitellen kestämään niitä tilanteita paremmin. 🙂🌻

Käyttäjä enkeli98 kirjoittanut 21.01.2016 klo 18:16

Kävin tänään uuden kuraattorin juttusilla, hän oli tosi mukava ja positiivinen. Hänelle oli helppo alkaa juttelemaan koska tää uus kuraattori on nuori. Sovittiin uusi aika milloin nähdään seuraavan kerran.

Vaikka tää uus kuraattori on mukava niin siltikin mulla on edellistä kuraattoria ikävä 😞

Käyttäjä enkeli98 kirjoittanut 21.01.2016 klo 19:23

Kävin tänään uuden kuraattorin luona, hän oli tosi mukava ja positiivinen. Hänelle oli helppo puhua koska hän oli nuori (ja nainen). Sovittiin uusi aika milloin nähdään seuraavan kerran.

Vaikka tää uusi kuraattori on mukava niin mulla on ikävä siltikin entistä kuraattoria... 😞 En tykkää kun ihmiset vaihtuu...

Käyttäjä villikettu kirjoittanut 22.01.2016 klo 10:28

Moi,

Hienoa että pärjäsit uuden kuraattorin kanssa. Se on vaikea paikka kun aiempi, tuttu auttaja lähtee pois ja uuden ihmisen kanssa pitää tutustua ja kertoa ne tietyt asiat uudestaan, mitkä aiempi auttaja on jo tiennyt. Ymmärrän hyvin, että aiempaan kuraattoriin on voinut kiintyä ja ihmisen vaihtuminen on kipeä paikka.

Mutta alun jälkeen asiat voi sujua jo paremmin. Varsinkin sitten, kun on vähän kokemusta siitä, miten yhteispeli uuden ihmisen kanssa sujuu.

Tsemppiä ja halauksia! ☺️❤️

Käyttäjä Sarjetty kirjoittanut 31.01.2016 klo 17:47

Moi
Miten on mennyt? Onko kuraattorin kanssa sujunut ja miten ne lääkkeet tehoaa?
Onko sulla jotain asioita/tekemistä millä pystyt purkamaan ahdistustasi?