en tiedä yhtään mihin suuntaan edetä

en tiedä yhtään mihin suuntaan edetä

Käyttäjä Uuninauris69 aloittanut aikaan 13.02.2021 klo 22:42 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä Uuninauris69 kirjoittanut 13.02.2021 klo 22:42

Oon jonkinlaisessa murroskohassa itteni ja elämäni kanssa, ja oon ihan sekasin mitä ja mihin suuntaan yritän edetä. Mun Äidillä on ollu masennus ties kuinka monta vuotta, ja nyt viimein saanut siihen apua. Vanhemmat eros kun olin ala-asteella, ja siitä lähtein yrittäny toimia sekä mun vanhempien että nuoremman veljen välien selvittelijänä ja tukipilarina. Nyt kaikki alkaa viimein näyttää paremmalta, ja perhe-elämä oikeestaan tosi vakaalla pohjalla, mutta oon vaan ite ihan pihalla.

 

N. vuosi sitten tutustuin henkilöön joka muutti mun käsityksen elämästä ja anto  jotain kadoksissa ollutta toivoa. Sitä ennen olin ollu lähes varma että tuun lähtemään täältä oman käden kautta enne ku täytän 20, mutta nyt, mulla on jotain uskoa tulevaisuuteen ja tää on hyvin outoa. Ei olla enää tän kyseisen tyypin kanssa tekemisissä, mutta tuun olemaan ikuisesti kiitollinen.

Nyt vaan ongelmana on että en mitä nyt? mulla olis potentiaalia lähteä opiskelemaan vaikka mitä ja tehdä elämällä vaikka mitä, mutta kun en aikasemmin sajatellu minkäänlaisen elämänsuunnitelun olevan tarpeellista, niin en nyt tosiaan tiedä mihtä ajatella. 

Onnistuin pilaamaan ja työntämään pois lähes kaikki mun kaverisuhteet enkä tiedä missä tutustua yhtään kehenkään, kun näin abina en koulussakaaan enää pääse tutustumaan. Haluisin vaan jonkunlaisen tukiverkon joka auttais eteenpäin, varsinkin kun perhekin vasta toipumasta menneistä, niin ei sieltäkään liiemmin apua saa. 

Onko kukaan ollu samantyyppisessä tilanteessa ja miten onnistuitte saamaan elämän raiteilleen?

Käyttäjä Charlotta_Saapas (Vapaaehtoinen) (Palveluoperaatio Saapas (Lasten ja nuorten keskus ry )) kirjoittanut 02.03.2021 klo 19:16

Hei Uuninauris69,
olen itse aika paljon vanhempi kuin sinä mutta muistan kyllä tunteen kun oli hukassa vaikka kuinka paljon mahdollisuuksia edessä. Ehkä just se onkin pelottavaa, että on niin paljon vaihtoehtoja miten mennä eteenpäin elämässä. Jotenkin asiat tuppaa sitten kuitenkin edetä ihan sattumien kautta. Kun ottaa pienen askeleen johonkin suuntaan niin se voi viedä pitkälle. Tai ainakin oppii että se oli väärä suunta.
Ja ehkä on sinun on aika ottaa itsellesi vähän aikaa miettiä? Ei ole kiire mihinkään. Sinulla on ollut paljon vastuuta ja jos se nyt helpottaa niin voit ehkä vaan hengittää hetki ja antaa ajan kulua?
Onnea kirjoituksiin!
Terveisin, Charlotta / NettiSaapas Helsinki