En pysty, en osaa, olen epätoivoinen!

En pysty, en osaa, olen epätoivoinen!

Käyttäjä suklad aloittanut aikaan 09.05.2007 klo 22:37 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä suklad kirjoittanut 09.05.2007 klo 22:37

Mun elämä on surkeeta!

Olen ylipainoinen ja masentunut. Olen yrittänyt laihduttaa mutten jaksa, yritys jää yhteen päivään. Taas vain syön, se on ainut mikä tuo lohtua.

Olen aina kotona, ihan kuin olisin eristäytynyt muusta maailmasta ja olen aina kotona. Ystäviä on muutamia, mutten lähes koskaan vietä aikaa heidän kanssaan. Asuvat kauempana.

Mitä mä teen?! ☹️ Oon 19v ja olen 14v:stä asti halunnut laihduttaa ja odottanut parempaa elämää..

Kohtalotovereita?

Elämä ei ala koskaan, en koskaan ole onnellinen…

Käyttäjä cherry76 kirjoittanut 10.05.2007 klo 12:55

suklad kirjoitti 09.05.2007 klo 22:37:

Mun elämä on surkeeta!

Olen ylipainoinen ja masentunut. Olen yrittänyt laihduttaa mutten jaksa, yritys jää yhteen päivään. Taas vain syön, se on ainut mikä tuo lohtua.

Olen aina kotona, ihan kuin olisin eristäytynyt muusta maailmasta ja olen aina kotona. Ystäviä on muutamia, mutten lähes koskaan vietä aikaa heidän kanssaan. Asuvat kauempana.

Mitä mä teen?! ☹️ Oon 19v ja olen 14v:stä asti halunnut laihduttaa ja odottanut parempaa elämää..

Kohtalotovereita?

Elämä ei ala koskaan, en koskaan ole onnellinen...

Hei! Johtuuko masennus ylipainosta vai jostain muusta? Tiedän kokemuksesta että masennus aiheuttaa joko ylensyöntiä tai sit syömättömyyttä. Itselläni se aiheutti /aiheuttaa mässäilyä. Tiedät varmaan itsekin ettei se ruoka poista pahaa oloa. En tiedä tilannettasi. Miten olet yrittänyt laihduttaa ja paljon sinulla on ylipainoa? Nyt kun kesä tulee niin kannattaa lähteä ulos, koska se voi antaa kipinän liikkumiseen. Niin tapahtui minulle.

Käyttäjä Ethera kirjoittanut 17.05.2007 klo 00:34

Hei suklad!

Minullekin tuli mieleeni, että taipumuksesi syödä enemmän kuin kulutat voi hyvinkin johtua siitä, että syöt poistaaksesi pahaa oloa. Itse urheilin ennen liikaakin ja jossain vaiheessa sairastuin anoreksiaan, sitten bulimiaan ja lopulta masennuin niin että aloin syödä poistaakseni pahaa oloani ja lihoin. Hain apua ahdistukseeni ja sain masennuslääkettä - syön sitä edelleen. Minullakin on edelleen silloin tällöin huono tapa syödä hyvyyksiä, erityisesti iltaisin kotona ja varsinkin jos mieli on maassa, mutta olen nykyään ihan normaalipainoinen ja en koe pakonomaista tarvetta kytätä syömisiäni.

Ehkä sinunkin kannattaisi miettiä mistä syöminen johtuu ja ehkä hakea apua. Itse olen huomannut, että mitä vähemmän kyttään syömisiäni, sitä paremmin voin hyvällä omalla tunnolla syödä ja hyvällä mielin nautittu ruokakin täyttää paremmin ja vähentää napostelua. Parhaiten saa huomaamatta vähennettyä ylimääräisiä kiloja nauttimalla ystävien seurasta ja lähtemällä erilaisiin tapahtumiin,tempauksiin ja ryhmäjuttuihin mukaan. Silloin on muuta mietittävää ja syömistä ja ruokaa ei edes muista.

Ennen kaikkea muista, että olet yhtä hyvä ja tärkeä ihminen riippumatta siitä minkä kokoinen olet. Ihmiset jotka arvostelevat muiden painoa ovat useimmiten itse tyytymättömiä itseensä tai todella pinnallisia ja todennäköisesti pelkäävät itse lihovansa. Mikäli olet tyytyväinen itseesi, kelpaat varmasti muillekin! Mikäli haluat pudottaa painoa, tee se oman terveytesi ja itsesi vuoksi, ei ainakaan kenenkään muun. Kun mieli on kunnossa painokoin ylensä ajan mittaa asettuu paikoilleen juuri kullekin sopivaksi. Muista myös levätä tarpeeksi. Itselläni ainakin myös univaje tuo turvotusta vaikka en olisi syönyt sen enempää kuin tavallisestikaan.

Aurinkoisia kesäpäiviä!