En keksi asioita josta puhua

En keksi asioita josta puhua

Käyttäjä equ aloittanut aikaan 12.02.2018 klo 19:50 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä equ kirjoittanut 12.02.2018 klo 19:50

Hei!

Olen 19-vuotias nuori, joka ei kertakaikkiaan osaa/keksi puhuttavaa. Oon ollu nyt kuukauden työsssäopissa kuorkin kyydissä. Kuskien kanssa en keksi puhuttavaa. Jos keksin, niin en pysty siitä puhumaan. Tuntuu että emmä nyt tuollaista voi kysyä/sanoa. Pitäisi jo alkaa kysellä enemmän tekemistä ja saisiko ajaa mutta en vain saa sitä suustani… On tosi ahdistavaa (ainakin mulle) että me molemmat istutaan siinä autossa aivan hiljaa. Välillä kommentoidaan jostain säästä tai edellä ajavasta autosta jotain… Asia vaivaa oikeestaan ihan aina kun oon ihmisten kanssa. Jos se on hyvä kaveri tai jotain niin sitten multa lentää juttua vaikka kelle jakaa. Mutta edes vähän uusi ihminen saa mun suun hiljaseks. En kehtaa/keksi sanoa mitään.. Huomenna alkaisi taas viikon hiljainen koetus.. Olisko tälläselle hiljaiselle hebulle jotain apuja tämmöselle puhumattomuudelle?

Käyttäjä Sonkkuli-21 kirjoittanut 16.04.2018 klo 18:00

Hei 22v nuori täällä kirjoittelee ..olen uusi täällä joten en vielä kunnolla osaa käyttää tätä tai oikein vielä tiedä tästä mitään ,mutta kiva tutustua uusiin.

Käyttäjä kirjoittanut 16.10.2018 klo 19:51

equ kirjoitti 12.2.2018 19:50

Hei!

Olen 19-vuotias nuori, joka ei kertakaikkiaan osaa/keksi puhuttavaa. Oon ollu nyt kuukauden työsssäopissa kuorkin kyydissä. Kuskien kanssa en keksi puhuttavaa. Jos keksin, niin en pysty siitä puhumaan. Tuntuu että emmä nyt tuollaista voi kysyä/sanoa. Pitäisi jo alkaa kysellä enemmän tekemistä ja saisiko ajaa mutta en vain saa sitä suustani... On tosi ahdistavaa (ainakin mulle) että me molemmat istutaan siinä autossa aivan hiljaa. Välillä kommentoidaan jostain säästä tai edellä ajavasta autosta jotain... Asia vaivaa oikeestaan ihan aina kun oon ihmisten kanssa. Jos se on hyvä kaveri tai jotain niin sitten multa lentää juttua vaikka kelle jakaa. Mutta edes vähän uusi ihminen saa mun suun hiljaseks. En kehtaa/keksi sanoa mitään.. Huomenna alkaisi taas viikon hiljainen koetus.. Olisko tälläselle hiljaiselle hebulle jotain apuja tämmöselle puhumattomuudelle?

Hei

Ikävä kuulla, että sinua ahdistaa. Keskustelussa on aina mukana vähintään kaksi osapuolta. Työkaverisikaan ei välttämättä osaa puhua, mutta hän on ehkä tottunut työskentelemään yksin eikä siksi osaa avata keskustelua. Keskustelun aloittamista ei tarvitse jännittää, ole vain oma itsesi. Tsemppiä!🙂👍