en jaksa/ mistä energiaa

en jaksa/ mistä energiaa

Käyttäjä emmam aloittanut aikaan 21.11.2016 klo 20:59 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä emmam kirjoittanut 21.11.2016 klo 20:59

Moi, tuntuu vain, etten jaksa. Joka päivä aloitan uuden päivän ja ajattelen, kyllä mä tänään. Nyt jo mennyt varmaan joku 3 viikkoa, ehkä kuukausi näin. Pakko opiskella. Deadlinet paukkuu :/ Tänään en vaan jaksanyt yhtään.
Mun piti mennä amk tunneille ja piti jaksaa ja tehdä sitä sun tätä. Kello 4 iltapäivällä istuin suihkun lattialla ja ajattelin, ettei tää ole normaalia. Menin kuitenkin kauppaan.
Haluaisin onnistua. Haluaisin saada tehtävät tehdyksi. Haluaisin, että tämä paha olo ja saamattomuus menisi ohi.
Yksi päivä viime viikolla olin aktiivinen. Mua hävettää olla näin vaan saamaton. Mä kyllä samalla tiedostan, ettei kaikki ole hyvin. Sen takia tänne nyt kirjoitan. Pitäisikö mun vaikka ottaa yhteyttä johonkin? Haluaisin kertoa, etten mä ole saamaton laiskuuttani, vaan joku on hätänä. Kiitos jos vastaa, kiitos jos joku luki.🙂🌻

Käyttäjä anonyymi123 kirjoittanut 29.11.2016 klo 22:46

Hei, viestistäsi on jo jonkin aikaa mutta vastaan kuitenkin. Olen itsekin AMK-opiskelija ja tiedän tuon tunteen, kun tuntuu, että kaikki tehtävät kaatuvat päälle. Olen siinä uskossa, että osittain tämä johtuu kuitenkin korkeakoulujen kovasta vaatimustasosta ja olen itsekin kokenut samansuuntaisia tuntemuksia. Oletko harkinnut käyväsi opiskelijaterveydenhuollossa juttelemassa, jos siitä olisi apua? Itseäni ainakin myös tämä pimeä vuodenaika syö melkoisesti. Monesti myös tehtävien tekeminen kaverien kanssa helpottaa työtaakkaa ja auttaa jaksamaan.

En tiedä oliko tästä nyt paljoakaan apua, mutta jaksamista opintoihin ja kyllä varmasti kaikki vielä kääntyy parhain päin.

Käyttäjä afrodite- kirjoittanut 30.11.2016 klo 21:42

Suosittelen ottamaan yhteyttä läheisiin ja mahdollisesti ammattilaiselle asiasta, koska itseäni ainakin se on auttanut todella paljon. Kannattaa myös yrittää olla ylpeä itsestään jo niistä pienistä saavutuksista eikä vain soimata saamattomuudesta, jos on taipumusta moiseen. Oma saamattomuus on parhaillaan ollut jopa hammashygienian laiminlyömistä päiviä, vaikka normaalisti olen mitä skitsoin hygieniasta. Ja olen yrittänyt kiittää itseäni jo suihkusta tai hampaiden harjauksesta, koska se ei ole minulle niin itsestään selvä asia enää jaksaa harjata tai käydä suihkussa.
Pahoittelen kovasti, etten tämän enempää osaa oikein antaa vinkkejä,mutta ainakaan yksin ei kannata kärsiä tai eristäytyä. Toivon sinulle parasta ja helpotusta pahaan oloon! 🙂🌻