En jaksa enää elää...
Hei,
Olen kirjoitellut tänne ennenkin, mutta ongelmani seuraavat minua. Kiitoksia kaikille jotka jaksavat lukea ja sanoa pari sanaa helpottaakseni oloani..
Olen 19 vuotias poika, joka on hukannut elämästään kaiken ilon etsinkin kohtalontovereita joilla olisi samankaltaisia tuntemuksia mitä minulla. Elämän sanotaan olevan toisinaan hankalaa, mutta se, että tuntee näin pahaa oloa, ei tee siitä kovinkaan elämisen arvoista.
Kävin eilen puhumassa psykologille, joka ei mielestäni auttanut tilanteessani lainkaan. Aivan kuin en uskaltanut puhua hänelle ja kuvailla sitä pahaa oloa, jota sisälläni haudon. Ehkä siksi, että en eri tilanteissa tunne niin pahaa oloa, mutta kun joudun olemaan yksin, on hetkiä jolloin en haluaisi elää tässä maailmassa ☹️. Minulla on hyviä kavereita, jotka huomioivat minua, mutta olen huomannut että olen alkanut karttamaan heitä, koska en pidä kaikista heidän luonteenpiirteistään.. 🤔
En seurustele, mikä on tavallaan valtava harmi minulle, koska en oikein osaa elää yksin. Minulla on ääretön kaipuu toista ihmistä kohtaan, en tunne olevani kokonainen.. Mutta en tukeudu toisiin ihmisiin ja olen huomannut, että en rasita heitä mitenkään vaikka tuntisin kuinka pahaa oloa sisälläni. Olenkin miettinyt että olenko perheestä jossa tunteita ei annettu näyttää (mikä on sairasta) ja siitä johtuisi se tunne, että kestäisin melkein kaiken.. Siitä tosin taitaa myös johtua se, etten ole löytänyt ketään.. olen täysi surkimus :(, onko minulla edes mahdollisuutta muuttua?
Ja koska olen varsin helposti lähestyttävä, hieman kaikessa mukana tyyppi, kuulen paljon asioita, ihmiset tulevat puhumaan minulle omista ongelmistaan kuuntelen mielelläni mutta hävettää toisinaan huomata että olen itse paljon huonommassa tilanteessa mitä he ovat.. 😟
Mietin myös kuinka paha menetys olen yhteiskunnalle; olen/olin aina luokkani parhaimmistoa vaikken juuri yrittänyt ☹️, enkä ole siitä lainkaan ylpeä! Haluaisin vain tuntea olevani merkityksellinen jollekin.. Opiskelen nyt alaa joka ei juuri kiinnosta, enkä usko että tällä alalla jaksaisin kauan tehdä töitä. Haen nyt myös toista korkeakoulupaikkaa kun nykyinen ei vain kiinnosta ja suorastaan pelkään sitä hakujärjestelmälakimuutosta; jos en saa uutta paikkaa ennen sitä (2013), tunnen, että minut pakotetaan jäämään tälle alalle. Viimeistään siinä vaiheessa menee kaikki arvo elämältäni enkä luultavasti enää jaksaisi päivääkään tätä.. mitä nyt elämäksi kutsutaan.
☹️