En jaksa enää

En jaksa enää

Käyttäjä mimmmmi aloittanut aikaan 14.04.2014 klo 07:39 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä mimmmmi kirjoittanut 14.04.2014 klo 07:39

Olen ihan loppu. Koulua olisi jäljellä enää kolme viikkoa, ennenkuin valmistuisin. Olen ollut jo viikon pois työharjoitteusta ja vielä olisi kaksi viikkoa ja korvattava päivät, jotka olen ollut pois. En vaan pysty, en saa aikaiseksi mennä. Ajatus työstä ei sinällään stressaa, vaan sen ohella odottava näyttösuunnitelman kirjoitus ja toimintatuokion suunnittelu ja toteutus ym. Koko koulun ajan olen jokaisessa työharjoittelussa aina maksimimäärän pois ja sitten iskee ahdistus ja turhautunut olo miksi teen niin ja miksi en vaan voi mennä työharjoitteluihin. Joulun jälkeen olen vetänyt putkeen kolme työharjoittelua+jokaisen näyttösuunnitelmat. Olen aivan puhki, en saa tätä kolmea viikkoakaan käytyä enää. Valehtelen opettajalle ja työharjoittelupaikkaan olevani sairaana ja siitä tunnen järkyttävää syyllisyyttä, niinkuin on ihan syytäkin. En kehtaa edes vastata opettajani puheluihin, en halua kohdata sitä asiaa, kuinka olen taas niin huono ihminen. Minulla on ihana poikaystävä, mutta hänellekkin olen valehdellut jotain vain miksi en ole mennyt töihin tms. ja siitä kärsin koko ajan, en haluaisi valehdella hänelle yhtään, eikä välillämme ole muita salaisuuksia kuin tämä. En vain pysty kertomaan hänelle kuinka alisuorittaja olen ja kuinka en saa itseäni edes käymään tätä kolmen viikon viimeistä rutistusta, en vain kertakaikkiaan tiedä itsekkään, miksi en saa itseäni liikkeelle. Olen alkanut miettimään olenko aivan turha ihminen, olen surkea koulussa, opettajien silmissä, kohta myös poikaystäväni silmissä kun ahdistus kasvaa niin suureksi ja mun on pakko kertoa… En jaksa enää…

Käyttäjä villikettu kirjoittanut 14.04.2014 klo 10:35

Moi mimmmmi,

Et todellakaan ole turha ihminen! Olet kaunis ja arvokas ihminen, sitä ei nuo asiat muuta mihinkään. Löytäisitkö mistään voimia tuota kolmea viikkoa varten? Se on varmasti kova rutistus, mutta sitten olisit valmistunut eikä tarvitsisi enää huolehtia niistä asioista. Voisitko rakentaa jonkin vaihtoehtoisen järjestelyn open kanssa, esim. että kävisit normaalisti työharjoittelussa, mutta suorittaisit tuon näyttösuunnitelman kirjoituksen ja toimintatuokiojutun muulla ajalla? Näin saisit jaettua työmäärääsi pienempiin osiin. Valehtelu ei tosiaan johda mihinkään muuhun kuin siihen, että jää kiinni, mutta nyt on vielä mahdollista korjata asia ainakin jäljellä olevan ajan osalta.

Voisitko ottaa opeesi yhteyttä ja keskustella tästä asiasta? Poikaystäväkin voisi arvostaa enemmän rehellisyyttä. Et sinä ole alisuorittaja etkä mitenkään huono ihminen, jokaisella on joskus vaikeaa ja voi jäädä jotain asioita tekemättä. Nyt kannattaa keskittyä siihen, miten saisit tuon loppurutistuksen vielä käytyä. Oot saanut jo niin paljon tehtyä asioita, uskon että onnistut vielä tuossakin. Toki omasta hyvinvoinnista kannattaa myös pitää huolta ja rentoutua vapaa-ajallaan kaikessa rauhassa, ettei uuvu työn alle. Sä pystyt siihen kyllä! 🙂

Tsemppiä ja halauksia! 🙂🌻

Käyttäjä kirjoittanut 23.04.2014 klo 19:17

Älä luovuta, kukaan ei ole täydellinen ja elämässä on aina taistelua.
Ota kaikki aika, miklä mahdollista toipumiseen, mutta älä anna periksi. Paremmat ajat tulee, minä lupaan sen😍