En halua kuolla, en vain jaksa enää elää

En halua kuolla, en vain jaksa enää elää

Käyttäjä disturbed aloittanut aikaan 02.12.2013 klo 12:35 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä disturbed kirjoittanut 02.12.2013 klo 12:35

Olen 25-vuotias nuori nainen, joka on kamppaillut vuosia erilaisten mielenterveys- ja päihdeongelmien kanssa.

Nyt olen tullut siihen pisteeseen, etten jaksa enää.

En halua kuolla, mutta en vain pysty elämään täällä.

Minusta tuntuu, että olen kuormittanut läheisiä ja tätä yhteiskuntaa jo aivan tarpeeksi.

En enää kestä itseäni.

Kuuleeko kukaan? Kiinnostaako ketään?

Epäilen, ettei kukaan minua enää pysty auttamaan.

Mitä tehdä, kun ei ole toivoa enää?

Käyttäjä Salaatti kirjoittanut 03.12.2013 klo 10:22

Minä kuulen ja mua kiinnostaa. Samat ajatukset on monesti, ettei toivoa enää ole, että en opi tässä maailmassa elämään. Enkä tiedä mitä sun kannattais tehä, onhan itekin niin hukassa. Voimia☺️❤️

Käyttäjä hevisaurus fani kirjoittanut 03.12.2013 klo 18:24

ei oo uutta mullakin on itsetuhoisia asioita mielessä

tuntuu ettei kukaan välitä ja kaikki meni huonosti

tuntuu että voimat loppuu kesken☹️

Käyttäjä kirjoittanut 15.12.2013 klo 16:55

Minäkin kuulen. Koita jaksaa ja hakea apua 🙂 Älä luovuta vielä.

Käyttäjä ItsetuhoinenTyttö kirjoittanut 21.12.2013 klo 21:04

Ei oo uutta. Mullaki itsetuhoiset ajatukset, tunne et kaikilla ois parempi olla jos mua ei ois olemassa.

Mulla on siinä ja siinä, toisaalta haluun kuolla, toisaalta en. Toisaalta en jaksa enää elää, toisaalta jaksan...

Voimia sulle! Koitetaan kaikki pärjätä ☺️❤️

Käyttäjä Salaatti kirjoittanut 21.12.2013 klo 23:50

disturbed, mitä kuuluu?
Toivottavasti oot saanut jotakin apua.
Voimia!!☺️❤️

Ja hevisaurus fanille ja itsetuhoiselle tytöllekin hurjasti paljon voimia elämään!☺️❤️ Koitetaan kaikki yhdessä pärjätä.

Hyvää joulua teille kaikille!

Käyttäjä Katsa kirjoittanut 23.12.2013 klo 09:37

Tuttu tunne on mullekin! Mulla vaan on ongelmana Se että haluun elää Sillon kun oon koulussa tai leireillä, mutta heti kun tuun kotiin ja haukkuminen alkaa niin alkaa pyöriin ajatukset päässä tuhatta ja sataa. Ja aina kun lähen käveleen kotia kohti niin mua alkaa ahdistaa ja itkettää ja pelottaa, mutta kun kotona ei voi näyttää tunteita eikä reagoida kiusaamiseen mitenkään koska jos lyön tyynyllä haukkujaa saan huudot väkivaltasuudesta ja jos poistun huoneesta saan huudot ylilyönnistä ja näyttelystä. Kotona ketään ei kiinnosta mitä mulle kuuluu ja miten mä voin. Kaikki vaan haukkuu ja syyttää ja huutaa mulle 😭
Nytkin kun tulossa on joulu ja paljon aikaa kotona niin mua pelottaa että mä masennun ja ahdistun taas niin että mietin tai jopa yritän itsaria. No onneks mä pääsen uudeks vuodeks keskisuomeen rentoutumaan ja irrotautuun arjesta 😀 että ehkä mä selviän.
Oikein hyvää ja rauhallista joulua kaikille ja onnea uuteen vuoteen! 🙂👍

Käyttäjä Salaatti kirjoittanut 23.12.2013 klo 15:00

Voi Katsa<3 Jos sulle tulee sietämätön olo ja haluaisit yrittää itsaria niin soita ennemmin vaikka hätänumeroon. Tai jonnekin turvakotiin tai kriisikeskukseen. Johonkin. Älä jää yksin. Mulla huolettaa että miten selviät. Tiiän sen olon ku tuntuu ettei vaan voi muuta ku kuolla. Sillon ei pitäs jäädä yksin vaan pitäs pyytää apua.

Käyttäjä avuton3 kirjoittanut 04.01.2014 klo 00:37

mulla samantapaisia ongelmia. suku ei halua pitää yhteyttä kun kai mua häpee tai jotain. en oo nii menestyvä ku muut.
tunnen itseni ala-arvoiseks ja oon saanu ystävätki kaikkoaan.. silti vaa jaksanu päivän kerrallaan.

Käyttäjä Salaatti kirjoittanut 04.01.2014 klo 15:04

Harmillista että tässä maailmassa on semmosia ihmisiä joille menestys merkkaa niin paljon. Eihän sillä menestymisellä oo merkitystä, ihmisen sisimmällä on. Sinä et oo ala-arvoinen, vaikka tuntuskin siltä. Et todellakaan! Oot urhea kun oot jaksanut. Saatko mitään apua?
Hurjasti paljon voimia sinne päin!!☺️❤️

Käyttäjä avuton3 kirjoittanut 06.01.2014 klo 05:20

Salaatti kirjoitti 4.1.2014 15:4

Harmillista että tässä maailmassa on semmosia ihmisiä joille menestys merkkaa niin paljon. Eihän sillä menestymisellä oo merkitystä, ihmisen sisimmällä on. Sinä et oo ala-arvoinen, vaikka tuntuskin siltä. Et todellakaan! Oot urhea kun oot jaksanut. Saatko mitään apua?
Hurjasti paljon voimia sinne päin!!☺️❤️

Saan apua psykologilta ja lääkkeistä ne ei vaan aina tunnu auttavan. Jotenkin tuntuu että kaikki asiat kasaantuu aina kerralla päälle. ajatukset pyörii mielessä ja silti pitäs jaksaa. viimeinen niitti oli tyttö josta ehdin kaverille kertoo ja iloita tapaamisesta niin nyt ilmoitti et on joku toinenkin.. ei me seurusteltu enkä voi omistaa mut tuntu vaan kun ois juossu suoraan tiiliseinää päin..

Käyttäjä Aither kirjoittanut 17.11.2022 klo 16:11

kaikkion vain liikaa...masennus, passiivisuuden ja toimintakyvyn kadottaminen tarkoittaa valitettasti sitä, että ei kykene tekemään yhtään mitään elämälleen, joka saisi muutoksia asioihin, eikä edes jaksa sitä lopullisen helpotuksen tuomaa ratkaisua...sitä vain jää ajelehtimaan virran mukana, toivoen joko että tapahtuisi jokin yliluonnollinen ihme tai että hukkuisi virran mukana, kun ei itse siihen kykene.