Elämänhalu hukassa!

Elämänhalu hukassa!

Käyttäjä Bjyrzzi aloittanut aikaan 15.04.2013 klo 23:07 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä Bjyrzzi kirjoittanut 15.04.2013 klo 23:07

Olen 20v Varusmies espoosta muuta en viitti kertoa.. Olen ollut todella syvässä masennuksessa nyt noin vuoden ajan enkä pääse sieltä pois.. Tarvitsen apua mutta en uskalla mennä kenellekkään puhua koska en uskalla siksi kirjoitan tänne.. olen aina ollut kylän iloisin, energisin ja villein nuori koko elämäni viime kevään asti. silloin tapahtui elämässäni paljon asioita.. Hyvä ystäväni teki itsemurhan, erosin tyttöystäväni kanssa 2v seurustelun jälkeen ja vanhempani erosivat kaikki tämä tapahtui parin viikon sisällä.. Tämä sai pääni täysin sekaisin, vaipuin masennukseen.. en tullut puoleen vuoteen monta kertaa kodistani ulos koska olin paranoidi ja pelkäsin.. Ajettelen itsemurhaa lähes joka päivä Ja olen kaksi kertaa yrittänyt itsemurhaa mutta muuttanut mieleni viime hetkellä.. Koska olen masentunut olen alkanut käyttää paljon huumeita, marijuana päivittäin ja extasiaa viikottain, huumeista on tullut psyykkinen addikti vaikka tiedän ettei ne auta mutta en voi lopettaa.. Tammikuussa minusta tuli varusmies ja olen aina halunnut pärjätä hyvin täällä mutta koska olen niin masentunut ja mietin itsemurhaa päivittäi pelkään että teen jotain tyhmää itselleni.. Tarvitsen apua! Pääni halua kuolla mutta sydämmeni haluaa elää..

Käyttäjä Vanki kirjoittanut 16.04.2013 klo 14:46

Bjyrzzi kirjoitti 15.4.2013 23:7

Olen 20v Varusmies espoosta muuta en viitti kertoa.. Olen ollut todella syvässä masennuksessa nyt noin vuoden ajan enkä pääse sieltä pois.. Tarvitsen apua mutta en uskalla mennä kenellekkään puhua koska en uskalla siksi kirjoitan tänne.. olen aina ollut kylän iloisin, energisin ja villein nuori koko elämäni viime kevään asti. silloin tapahtui elämässäni paljon asioita.. Hyvä ystäväni teki itsemurhan, erosin tyttöystäväni kanssa 2v seurustelun jälkeen ja vanhempani erosivat kaikki tämä tapahtui parin viikon sisällä.. Tämä sai pääni täysin sekaisin, vaipuin masennukseen.. en tullut puoleen vuoteen monta kertaa kodistani ulos koska olin paranoidi ja pelkäsin.. Ajettelen itsemurhaa lähes joka päivä Ja olen kaksi kertaa yrittänyt itsemurhaa mutta muuttanut mieleni viime hetkellä.. Koska olen masentunut olen alkanut käyttää paljon huumeita, marijuana päivittäin ja extasiaa viikottain, huumeista on tullut psyykkinen addikti vaikka tiedän ettei ne auta mutta en voi lopettaa.. Tammikuussa minusta tuli varusmies ja olen aina halunnut pärjätä hyvin täällä mutta koska olen niin masentunut ja mietin itsemurhaa päivittäi pelkään että teen jotain tyhmää itselleni.. Tarvitsen apua! Pääni halua kuolla mutta sydämmeni haluaa elää..

Bjyrzzi hei!

Kuulostaa pahalta, suoraan sanottuna. Armeija ei ole paras paikka sulle tällä hetkellä. Suosittelen et haet lykkäystä, ainakin vuodella. Armeija ympäristönä on stressipainotteinen ja se ei tee hyvää. Itse päädyin valitsemaan lykkäyksen, koska masennus, ahdistus ja vaikea elämäntilanne veivät voimat.

Noin isojen asioiden sulatteleminen vaatii aikaa eikä huumeiden käyttö edistä asiaa. Pahentaa vaan. Tarvit mahdollisesti terapiaa masennuksen ja nyt myös huumeiden käytön takia. Intissä tämän kaltaisten palvelujen saaminen pitäisi onnistua, ainaki täällä missä minä asun nii se oli mahdollista.

Voimia sulle! Niitä tarvitaan täällä, aina

Käyttäjä Bjyrzzi kirjoittanut 17.04.2013 klo 12:45

Kiitos vastauksesta!
Tänään sain E paperit ja syksyllä takaisin palvelukseen. Harmittaa todella paljon mutta näin on kyllä paremmin.. Helpotti jo todella paljon kirjottaa tänne ongelmistani.. Ehkä tämä masennus vielä häviää joskus..

Käyttäjä Jupiteri kirjoittanut 17.04.2013 klo 21:54

Bjyrzzi kirjoitti 17.4.2013 12:45

Kiitos vastauksesta!
Tänään sain E paperit ja syksyllä takaisin palvelukseen. Harmittaa todella paljon mutta näin on kyllä paremmin.. Helpotti jo todella paljon kirjottaa tänne ongelmistani.. Ehkä tämä masennus vielä häviää joskus..

Ihan hyvä ratkaisu noin. Intti oli ainakin itselle näin jälkeenpäin ajatellen tosi hienoo aikaa, ja se olis menny tossa tilassa sulla hukkaan. Toki intti kokemuksenaki riippuu paljon varmasti porukasta ja tehtävästä ja paikasta yms.
Itselle on myös ollu apua tästä tukinetistä, jatka kirjottelua ja lueskelua tääl jos siitä suinkin on avun tunnetta, puolivahingossa siin jeesaa muitaki 🙂.