Elämän tarkoitus?

Elämän tarkoitus?

Käyttäjä sonrisa aloittanut aikaan 10.04.2012 klo 23:20 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä sonrisa kirjoittanut 10.04.2012 klo 23:20

Hei! 🙂

Olen tällä hetkellä elämässäni eräänlaisessa tienhaarassa. Mietin mm. omaa tulevaisuuttani ja ammatinvalintaan liittyviä kysymyksiä, sekä samalla taistelen omaa ahdistustani ja negatiivisuuttani vastaan. Haluaisin todella tuntea, että elämälläni on joku merkitys. Elämä tuntuu raskaalta kun en näe syytä täällä olemiseeni.

Haluaisinkin kysyä teiltä teidän elämänne tarkoitusta. Minkä takia jaksatte herätä joka aamu, minkä takia elätte? Onko teidän elämällänne tarkoitus ja jos on, niin mikä?

Tiedän, otsikko kuulostaa jo pelottavan syvälliseltä… Toivottavasti kuitenkin edes joku uskaltautuu vastaamaan! 😋 Kiitos jo etukäteen!
🙂🌻

Käyttäjä microdermal kirjoittanut 11.04.2012 klo 19:34

Kuolemaanhan tänne tullaan, mahdollisesti jatkamaan sukupolvea jne. En tiedä mikä on elämäni tarkoitus vai onko sellaista lainkaan, mutta itse ainakin jaksan nousta uuteen päivään tulevaisuuden takia. Itse en näe tulevaisuuttani synkkänä, vaan odotan sitä. Toki moni asia arveluttaa ja ehkä pelottaakin, mutta haluan kokea sen. Ympärilläni on ihania ihmisiä ja eläimiä joita rakastan ja joista saa tukea aina tarvittaessa, ja on paljon asioita joita haluan kokea ja toteuttaa. Haluan esimerkiksi tulevaisuudessa ryhtyä kansainvälisen adoptioprosessin hullunmyllyyn, ja toivottavasti jonain päivänä saisin oman lapsen tätä kautta. ☺️❤️

Käyttäjä sonrisa kirjoittanut 14.04.2012 klo 18:59

Kiitos vastauksesta microdermal! 🙂

Minulla on samanlaisia ajatuksia kuin sinullakin. Jaksan elää täällä uteliaisuuden takia, haluan aina uudestaan ja uudestaan antaa elämälle tilaisuuden yllättää minut. Haluan myös nähdä, miten maailma muuttuu. Nyt vain tuntuu hölmöltä jatkaa, koska koen liiankin usein, ettei elämä anna minulle mitään, ja koska ei ole mitään tavoitteita, sillä en tiedä mitä haluan ja olen niin hukassa.

On muuten aivan ihanaa, että vielä löytyy niitä, jotka haluavat adoptoida! Ihailen suuresti, minusta on äärimmäisen kaunista, että joku pystyy rakastamaan toisten lasta kuin se olisi oma - ja silloinhan se käytännössä onkin oma. ☺️❤️

Käyttäjä embled kirjoittanut 15.04.2012 klo 02:11

Mun elämässä on vaan yks tarkotus ja se on elää onnellisena välittämättä muiden mielipiteistä. Se on melko vaikeeta olla onnellinen, kuten varmaan ootte huomannu.

Eihän elämässä oo varmaankaa tarkotus ku syntyä, lisääntyä ja kuolla, mitä sitä turhaa mitään karseita hienouksia suunnittelemaan. Mut mä myönnän, kyllä mä haluaisin joskus vielä elää karua muusikon elämää. Se on ehkä mahdoton toive, mutta silti.

No, maailma on avoin. Suunta voi muuttua.

Käyttäjä natanya kirjoittanut 14.10.2013 klo 16:30

Tulin uskoon joitakin vuosia sitten. Sitä ennen koin tietynlaista tarkoituksettomuutta, ja että olin vain sattumien heiteltävänä. Jeesus otti mut ikäänkuin kiinni kaiken keskellä ja tiedän että hänellä on suunnitelma elämälleni ja mitään ei tapahdu hänen tietämättään ja sallimattaan.

Elämäni tarkoitus on päästä kerran taivaaseen ja kenties saada muitakin sinne mukaan.

Käyttäjä Alexander Gustafsson kirjoittanut 14.10.2013 klo 22:17

Elämän perustavanlaatuinen merkitys on pärjätä. Mielekkään elämän saavuttamiseksi pärjäämisen lisukkeeksi olisi hyvä saada onni, ilo ja rauha. Etiikan vuoksi puolestaan olisi suotavaa pärjätä, olla onnellinen ja tuntea turvaa satuttamatta muita.

Eli elämän merkityksen pohja:

1. Pärjääminen
2. Tyydytys
3. Moraali

Kukin löytää toiseen kohtaan oman tapansa; yhdestä tulee muslimi, yhdestä kristitty, yhdestä jalkapalloilija ja yhdestä laulaja. Ja jokainen on ihan ok, kunhan pitää järjen päässä ja täten välttää satuttamasta muita missään muodossa.
Jokainen masentunut ateisti voi perehtyä panteismiin, joka on siis lähinnä ateismin päälle rakennettu suuntaus, joka ei vaadi uskoa mihinkään mutta auttaa paikkaamaan joitain mahdollisia puutteita tai toivottomuutta, jotka ateismi joillekkin aiheuttaa. Elämä on kaunis asia, mutta meidän on vain myönnettävä, ettemme tiedä siitä kuin pikkuriikkisen ja suurin osa siitä tulee pysymään mysteerinä vielä kauan.

Tsemppiä kaikille. ☺️❤️

Käyttäjä Zazu kirjoittanut 17.10.2013 klo 18:35

Omasta elämästä yritän ottaa kaiken ilon irti. Elämän tarkoitus on elää.Perhe ja ystävät lähellä ovat elämisen arvoisia. Positiiviset asiat lisää voimavaroja, negatiiviset syö niitä.

Älä sure sitä, että yhteinen aika on ohi. Iloitse siitä että se on ollut! ☺️❤️