Elämän tarkoitus

Elämän tarkoitus

Käyttäjä Suklaamuru aloittanut aikaan 05.05.2014 klo 15:21 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä Suklaamuru kirjoittanut 05.05.2014 klo 15:21

Mikä on oikeasti elämän tarkoitus? Mitä me teemme elämällämme? Mitä meidän pitäisi tehdä?

Käyttäjä Salaatti kirjoittanut 06.05.2014 klo 00:31

Elämän tarkoitus. Erittäin vaikea kysymys. Mun elämän tärkein tarkotus on usko. Haluan säilyttää uskon ja hyvän omantunnon että pääsen taivaaseen kun kuolen. Mutta näin "maallisesti" kun miettii niin mun mielestä elämällä ei välttämättä ole yhtä selkeää tarkoitusta, ainakaan kaikilla ihmisillä. Elämä antaa "tehtäviä" joita me sitten tehdään. Esimerkiksi työpaikan tai opiskelupaikan. Sitäkin tärkeämpiä tehtäviä on ystävyys ja rakkaus. Mun mielestä. Elämän tarkoituksena on koettaa elää mahdollisimman onnellista elämää. Vaikeuksia tulee, mutta niistä voi aina selvitä. Sillon kun on mahdollista niin kannattaa nauttia elämästä täysin rinnoin. Ite haluan koettaa elää mahdollisimman oman näköisen, onnellisen ja hyvän elämän. Haluan olla ystävä, sisko, kummi, tytär, ehkä joskus vaimo ja äiti... Aina ei voi onnistua eikä kukaan ole täydellinen, mutta riittää että tekee parhaansa. Sen tiedän aivan varmasti että jokainen elämä on tärkeä ja jokaisella ihmisellä on jokin tehtävä ja paikka maailmassa. Joskus sen löytäminen voi kestää, mutta niin vain silti on.

Suklaamuru, mitä ajatuksia sulla on elämän tarkoituksesta? Vai onko mitään?

Käyttäjä Suklaamuru kirjoittanut 08.05.2014 klo 14:03

No mähän olen elämälleni tarkoitusta miettinyt. Ja kiertänyt lkehää samanaikaisesti.

Käyttäjä Ismo85 kirjoittanut 03.03.2015 klo 16:08

Elämän tarkoitustahan ei voi ankkuroida ihmisen omaan mielipiteeseen vaan on olemassa ihan oikeekin elämän tarkoitus. Ihminen ei voi itse päättää vaan että mun elämän tarkotus on nyt tää vaikka ihmisille nykyään niin opetetaanki että jokainen voi päättää itse oman elämänsä tarkoituksen mutta ei se oo mikään oikee elämän tarkoitus. Elämän tarkoitusta on turha etsiä ihmisen sisältä. Sananl.1:20-22: "Viisaus huutaa kadulla, antaa äänensä kuulua toreilla; meluisten katujen kulmissa se kutsuu, porttien ovilta kaupungissa sanansa sanoo:
Kuinka kauan te, yksinkertaiset, rakastatte yksinkertaisuutta, kuinka kauan pilkkaajilla on halu pilkkaan ja tyhmät vihaavat tietoa?". Viisaus on jotain semmoista jota ihminen ottaa vastaan eikä se tule ihmisen sisältäpäin. Tämä vastaanottaminen vaatii nöyryyttä. Ihmiset jotka ovat löytäneet totuuden luonnollisesti yrittävät julistaa sitä toisillekin. Vähän sama asia jos joukko ihmisiä olisi hiekkaerämaassa janoissaan ja yksi löytäisi vettä niin eikö hän silloin ilmoita löydöstään muillekin.