Elämän pelot

Elämän pelot

Käyttäjä Nimetön aloittanut aikaan 06.07.2019 klo 13:26 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä kirjoittanut 06.07.2019 klo 13:26

Moi minäkin olen ollut yksin. Tosipaljon. Olen yksinäinen ja en osaa oikein yksin lähteä kotoa minnekkään. Olen ollut koko elämän ajan melkein yksin. Kiusaamista ja syrjintää on ollut. En tiedä auttaako tää kun kirjoitan tänne. Koko ala aste kuusi vuotta. Samaa rataa. Olen hiukan ujo ja minulla on lapsuudesta jäänyt pelot jos joskus kiusataan uudestaan. Se pelottaa en tiedä auttaako tää kun kirjoitan tänne mutta.. kokeillaan… olen nyt vasta parikymppisenä ymmärtänyt että mitä olisi voinut tapahtua silloin kun se kiusaaminen oli niin rajua. . Minulla oli ”kaveri”koulussa ja oppettajat pakottivat sen olemaan kassani. Mietin miksi..?ja kun näin ihan selvästi ettei se halunnut olla minun kaa. Mutta en kuitenkaan sanonut sitä jälkeenpäin haluaisin kysyä siltä sitä.. mutta en kuitenkaan uskalla kysyä sitä..  elämisen pelko valtaa mielen..

Käyttäjä Emilia_Saapas (Vapaaehtoinen) (Palveluoperaatio Saapas (Lasten ja nuorten keskus ry )) kirjoittanut 29.07.2019 klo 14:50

Hei!

Kiusaaminen vaikuttaa ihmiseen pitkään, eikä sitä tarvitse hävetä. Yritä kuitenkin löytää nyt positiivisia asioita elämääsi ja katsoa eteenpäin. Koet olleesi pitkään yksinäinen ja kotoa lähteminen ymmärrettävästi ahdistaa. Kannattaa kuitenkin rohkeasti lähteä vaikkapa uuden harrastuksen pariin. Voit löytää sieltä uusia kavereita. Ja ainakin saat uutta ajateltavaa ja tutustut uusiin ihmisiin.

Aurinkoa sinulle!

Emilia, Kotkan Saapas