Elämän käännekohdat
Minun elämäni on muuttunut paljon viimeisen neljän vuoden aikana.
Vanhempani erosivat, kun olin noin 8-vuotias. Se oli isoveljelleni kova paikka. Me muutimme pois, mutta emme onneksi kauas isästä. Isämme oli matkoilla, kun muutimme, eikä tiennyt siitä mitään. Muistan senkin, kun kävin äidin kanssa yhdellä rivari asunnolla ennen muuttoa. En tajunnut silloin vielä mitään, että olisimme muuttamassa.
Sitten pappa kuoli.😭 Muistan, kun kuulimme veljeni kanssa siitä. Me itkimme, emmekä saaneet illalla kunnolla unta, ja nukuimme sitten yön äidin vieressä.
Veljeni oli joka viikonloppu isällä ja minä vain joka toinen viikonloppu.
Viikonloppuina, kun veljeni oli isällä ja minä äidillä, kävimme äidin kanssa yhden miehen luona. Hän asui toisella paikkakunnalla. Olimme siellä joskus yötä. Kerran hänen vanhempansa kävivät meillä. Silloin en vielä tajunnut, että äidillä on uusi mies.
Sitten muutin äidin miehen ja äidin kanssa toiselle paikkakunnalle. Veljeni muutti isälle, koska ei yhtään pitänyt uudesta isäpuolesta. Muutto tiesi koulun vaihtamista ja piti saada uusia kavereita. Uudelta paikkakunnalta kun en tuntenut kuin muutaman sukulaisen, eikä kukaan ole minun ikäiseni. Reilu vuosi muuton jälkeen sain kuulla uutisen: äitini odotti vauvaa. En tiennyt olisiko pitänyt itkeä vai iloita. Nyt pikkuveljeni syntymän jälkeen (veikka nyt vajaan vuoden) olen oppinut hyväksymään isäpuolen perheeseeni, mutta en sano enkä koskaan aio sanoa häntä isäksi.
Onko kellään ollut samanlaisia käänteitä elämässään? Ja miten pääsitte niistä yli?