Elämä tuntuu pelottavalta ja arvaamattomalta.
Välillä minulla on asioista niin hirveä stressi, etten tiedä mitä tehdä. Osaltaan tunnen syyllisyyttä myöskin… Olen toivonut kuolemaa (ja pahoina hetkinä toivon sitä edelleen), vaikka joillakuilla olisi oikeastikin _syitä_ sellaisiin ajatuksiin. Toisin kuin ehkä minulla.
Ja syyllisyyttä lisää se, että joskus toivoin itsemurhaa. Ja joskus satutuin itseäni fyysisesti.
Tuntuu myös hirveän pahalta kuulla joiltain jo elämää nähneiltä ihmisiltä heidän elämänkokemuksiaan. Niistä tulee sellainen olo, että kukaan ei näköjään voi välttyä elämän hirveiltä kolhuilta. Se on kamalan pelottavaa.
En siis enää toivo itsemurhaa (varsinkaan hyvinä päivinä) mutta syyllisyys menneestä painaa. Ja pelkään tekeväni elämäni aikana jonkin ison virheen. Jonkin liian ison siedettäväksi.
Pelkään aikaa. Se vie elämääni jatkuvasti… Pelkään sitä, että jonain päivänä sairastun johonkin vakavaan fyysiseen tautiin juuri silloin, kun olen alkamassa löytää elämässäni onnen. Pelkään, että joudun ajattelemaan: ”Miten saatoinkaan toivoa itsemurhaa, miten saatoin toivoa kuolemaa aiemmin, kun vasta nyt minulla olisi aihetta siihen!”
Jos jaksatte vaan, niin kertokaa, mitä ajatuksia tästä herää. Tuntuu ehkä vähän rauhallisemmalta, jos joku näkee tämän ja koettaa ymmärtää, mitä olen selittämässä.