ELÄMÄ HAJALLA

ELÄMÄ HAJALLA

Käyttäjä emma4 aloittanut aikaan 11.06.2011 klo 22:40 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä emma4 kirjoittanut 11.06.2011 klo 22:40

Tapasin nykyisen ihastukseni joulukuussa (n.puoli vuotta sitten) meidän juttumme alkoi silloin ja hän tuntui tosi mukavalta, ymmärtäväiseltä, eikä missään nimessä pleijeriltä. Hänellä ei silloin ollut muita kuin minä eli olin niin sanotusti hänen ensimmäinen. Mutta nyt asiat on muuttunut, minua ahistaa koko ajan, koska välitän kyseisestä henkilöstä ihan liikaa, tulen mustasukkaiseksi jos edes kuulen että hän on ollut jonkun tytön kanssa jossain kahdenkesken. Puran vihani siten että lopetan yhteydenpitoni häneen vähäksi aikaaa, ja parin päivän päästä kun olen rauhoittunut juttu taas jatkuu. Mutta en kestä sellaista, että koko aika mietin mitä hän tekee, missä hän on, kenen kanssa, ja että mitä hän ajattelee muista tytöista+ tietenkin minusta. Joulukuussa riitaannuin pahasti parhaan ystäväni kanssa enkä ole nähnyt/puhunut hänen kanssaan siitä lähtin. Hän oli ennen tukipilarini kuka piti minua pystyssä tässä elämässä ja antoi voimia. Minulle on tullut masennuksen oireita.. Kaverini ovat sanonneet etää minun pitäisi mennä lääkärille, mutta eihän se ole niin helppoa. Ruokahalua minulla ei ole enää lainkaan ja inhoan omaa vartaloani yli kaiken ! En pysty katsomaan peilistä ilman että alan irvistää tai alan itkeä. Elämäni on mennyttä….. Miten saisisin mustasukkaisuuteni vähemmälle ? Mitä voisin tehdä itsemurha aatteille ? Miten selviän tässä elämästä eteenpäin.. ? Miten saisin ihastukseni tajuamaan että hän on nykyään tukipilarini, hän on kenen takia edes jaksan elää … ):

Käyttäjä eheytynyt kirjoittanut 22.06.2011 klo 14:36

Hei Emma!

Haluan nyt ensinnäkin sanoa sinulle, että sinä olet todella hyvä juuri tuollaisena!🙂🌻 Mutta mikä peilikuvassasi sitten omasta mielestäsi mättää?

Ja toisekseen, erittän tärkeä asia: sinä et halua viestittää poikaystävällesi, että hän on ainoa tukipilarisi ja syysi elää. Usein toinen vain ahdistuu tällaisesta tiedosta, ajautuu siten vain kauemmaksi sinusta. Toista ei voi omistaa. Sen tulet huomaamaan viimeistään sitten vähän vanhempana 🙂 Sinulla tulee olla elämässäsi muutakin sisältöä kuin vain poikaystäväsi. Aloita jokin harrastus? Entä uusien ystävien haku netistä tai muualta? Vai voisitko tehdä sovinnon sen sinun ystäväsi kanssa?

Kolmanneksi, hae apua. Voit mennä esimerkiksi terveydenhoitajalle puhumaan tunteistasi. Hän on vaitiolovelvollinen kuten muutkin terveydenhoitoalan ammattilaiset. Terveydenhoitaja sitten luultavimminkin osaa ohjata sinut eteenpäin sellaisen luokse, joka osaa auttaa paremmin ☺️ Usko siihen, että elämä tuo vielä hyvänkin ajanjakson elämääsi, aina elo ei voi olla sitä ihanuutta, mitä toki toivoisi. Mutta ethän osaisi niitä hyviä asioita arvostaa jos kaikki menisi aina hyvin, eikös vain 🙂 ?

Mustasukkaisuus.. Itsekin olen ollut erittäin mustasukkainen. Mutta siihen ei vain auta kuin aika ja se, että huomaat ettei poikaystäväsi sinua petä. Siinä vain ei auta kuin luottaa toiseen. Jos hän pettää luottamuksesi, selviät siitäkin. Ihmisessä on ihmeen paljon voimavaroja vaikkei aina siltä tuntuisikaan 🙂