eka kerta,vika kerta

eka kerta,vika kerta

Käyttäjä Tyyppi98 aloittanut aikaan 02.02.2015 klo 20:42 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä Tyyppi98 kirjoittanut 02.02.2015 klo 20:42

mua on huolettanu nyt viime aikoina yhteishaku, pitää lähtee toiseen paikkaan opiskelee, joutuu eroon kavereista, mikään ala ei tunnu mun alalta. Mua huolettaa se eniten ku joutuu eroon kavereista ja ku mulla ei ollu ala-asteella ketään luotto kaveria ja mun nykyset kaverit on mulle tosi tärkeitä. mä en oo kovin sosiaalinen nii pelottaa et en saa tuevasta opiskelupaikasta kavereita.

mulla oli eilen kauhee huoli yhteishausta, menin sit viiltelemään (jalkoihin, pari viiltoo) nyt hävettäny koko päivän ku menin tekee niin 😞 haluun noi pois… onks kellään neuvoi miten ne sais pois? 😯🗯️ EN AIO IKINÄ VIILLELLÄ!

Käyttäjä papupata2 kirjoittanut 04.02.2015 klo 18:14

Riippuu täysin viilloista. Jos ei olleet syviä tai isoja niin ne häviää lähes kokonaan, jos pinta naarmuja häviää nopeasti, mutta jos teit syviä/leveitä/pitkiä jää niistä arvet ja ne arvet ei lähe pois. Ajan myötä vaalenee muttei kokonaan lähde

Käyttäjä villikettu kirjoittanut 04.02.2015 klo 20:36

Moi Tyyppi98,

Yhteishaku ja uuteen kouluun lähteminen on haastavia asioita, mutta ei varmasti niin kovia juttuja, ettetkö sä niistä voisi selvitä. Onko lähistölläsi mitään oppilaitosta, johon voisit hakea ja jossa järjestettäisiin alasi koulutusta? Tai onko jotakuta vähänkin tuttua ihmistä, joka hakee samanlaiseen paikkaan kuin sinäkin? Opon kanssa voi myös keskustella hakuasioista, jos ne tuntuvat hankalilta ja vastenmielisiltä. Uusi elämänvaihe voi olla monelle ihmiselle stressin paikka, ja vaikka tuntuisikin ettei uusia kavereita voi löytää, se voi onnistua ihan hyvin. Uudessa paikassa monella on huoli ja tarve saada kavereita, jolloin ystävystyminenkin voi tapahtua tavallista helpommin. Moni on voinut tulla kauempaa ja ystävystyy mielellään.

Jos ainoat hakukohteesi sijaitsevat kaukana, voi kuitenkin muistaa, että koti säilyy edelleen ja siellä voi käydä ainakin loma-aikoina. Kotiin voi soitella ja pitää yhteyttä netin välityksellä. Nykyään voi päästä hyvinkin edullisesti bussilla, jolloin kotivierailutkin helpottuvat ja niitä voi tehdä enemmän. Uuteen elämänvaiheeseen myös kasvaa vähitellen ja kun se koittaa tulevaisuudessa, on siihen myös valmiimpi kuin nyt.

Hienoa, ettet halua viillellä! Se on tärkeä asia siinä, ettei siitä muodostu tapaa ja siitä pääsee eroon. Omalla päätöksellä on merkitystä. En osaa sanoa arpien paranemisesta, mutta ainakin haavojen pitäisi hälventyä kun iho paranee.

Tsemppiä ja halauksia! ☺️❤️