Ei yhtään ystävää

Ei yhtään ystävää

Käyttäjä Sallu aloittanut aikaan 13.08.2012 klo 15:58 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä Sallu kirjoittanut 13.08.2012 klo 15:58

Miksi? En älyä olen oma itseni enkä sellainen kuin muut haluavat… olen kiltti kaikille suurimman osan ajasta ja silti minulla ei ole yhtään ystävää tai edes kaveria, mistä tämä johtuu???😑❓☹️

Käyttäjä Aina yksin kirjoittanut 13.08.2012 klo 18:32

Moi! Ikävä kuulla että sinusta tuntuu tuolta. Me kaikki tarvitsemme ystäviä ympärillemme, emme halua olla yksin. Minulla itselläni on kyllä kavereita, mutta ei ketään sellaista ns. "oikeaa ystävää", sellaista jolle voisi puhua kaikesta mahdollisesta. Joten luulen ymmärtäväni edes osittain miltä sinusta tuntuu.

Siihen, ettei sinulla ole ystävää, on monia syitä. Yksi suuri syy on ujous. Nyky-yhteiskunta suosii valitettavan liikaa ulospäin suuntautuvia ihmisiä joten hiljaiset ja hitaasti lämpenevät ihmiset jäävät monesti ulkopuolelle. Tiedän omasta kokemuksesta, että on todella vaikeaa yrittää tutustua ihmisiin ja uskaltaa tehdä aloite. Jos koet itse, että tämä on suurin ongelmasi, niin yritän rohkaista siten, että jos menet puhumaan jollekin ihmiselle, et menetä mitään. Jos omassa koulussasi kenties on muitakin ujoja ja yksinäiseltä näyttäviä ihmisiä, voin sanoa, että he aivan varmasti pitäisivät siitä, että joku tulee juttelemaan - yleensäkin kaikista ihmisistä se tuntuu mukavalta.

Minusta on hienoa, että uskallat olla oma itsesi. Sinun ei tarvitse esittää yhtään mitään muuta. Mielestäni niiden ihmisten ystävyys, joille joutuu esittämään jotakin muuta, ei ole sellaista ystävyyttä josta pitäisi olla ylpeä.

Minusta olisi mukava yrittää auttaa sinua ongelmissasi, sillä koen itsekin tietyssä mittakaavassa samoja asioita. Toivon sinulle paljon hyvää ja rohkeutta yrittää hankkia ystäviä. 🌻🙂🌻 Muista, että sinussa itsessäsi ei ole mitään vikaa, sinulla on oikeus olla omanlaisesi. Maailmassa on paljon samankaltaisia ihmisiä kuin sinä, ongelma on vain siinä että heitä on joskus vaikea löytää.