ei unta ilman parannusta ?

ei unta ilman parannusta ?

Käyttäjä iJustCant aloittanut aikaan 30.12.2012 klo 18:12 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä iJustCant kirjoittanut 30.12.2012 klo 18:12

En tiedä onko kaikki mennyt parempaan suuntaan,sillä noin 2vuotta sitten minulla diagnosoitiin masennusta ja se oli vuosi oli kamalaa aikaa. Sain vakavia paniikkikohtauksia muutaman kerran,harkitsin itsemurhaa ja minun oli hyvin paha olla.
Nyt kuitenkin,minun ei ole tarvinnut käydä enään psykologilla tai kuraattoreilla,ja tunsin kesän jälkeen kaiken menevän paremmin,mutta onko kuitenkaan niin?
Silti mietin joka päivä,joka sekuntti,että vaikka olen nyt kuinka onnellinen,haluaisin kuolla. Tai että tunnen poistumiseni tästä maailmasta kiehtovan.
Olen jäänyt koukkuun unilääkkeisiin,jotka ovat äitini,eikä minulla ole niihin edes reseptiä,sillä kun ennen nukkumaan menoa otan sellaisen,en tunne näkeväni mitään unta ja nukun ”syvemmin”.
Näen paljon painajaisia,jostakin ihan kamalista asioista,kuten että joku murhataan,lähimmäinen satuttaa minua yms. Siksi pelkään nukahtaa.
Olen yrittänyt sanoa asiasta poikaystävälleni,mutta hän olettaa sen olevan ns. ”pelkkää vitsiä tai jotain tavanomaista jokaiselta”,mutta en koe sitä niin.
Pitäisikö minun puhua jollekkin? vai onko tämä ihan normaalia 16vuotiaalle tytölle?
Nuo lääkkeetkin tekevät minut aina seuraavana päivänä ihan veltoksi ja kädet hikoaa ja on niiin voimaton olo,ettei mitään jaksa
😯🗯️

Käyttäjä degard kirjoittanut 02.01.2013 klo 14:25

Teemme ongelmistamme niin suuria kuin itse ne tunnemme. En mitenkään voisi nykyään ymmärtää miten pelkäsin vaikka pari vuotta sitten jotain asiaa ja ahdistuin siitä. Nykyään sama ei tunnu missään.

Luulen että pääsen ajan kanssa sujuksi ongelmasi kanssa ja samalla pääset myös siitä irti. Pikkuhiljaa se alkaa helpottaa. Ongelman välttely tosin vain pitkittää prosessia. Ongelma pitää kohdata jos siitä haluaa eroon.

Itselläni kuitenkin tuntuu että kun yhdestä ongelmasta pääsee eroon niin toinen tulee tilalle. Mutta se on elämää, kaikilla on ongelmia