Ei tätä voi jaksaa..!
Hmmh, mistähän aloittaisin elämäntarinan sepustuksen Yritän tiivistää asiat niin joku ehkä jaksaa lukea.. Jospa joku osaisi minulle puhua tai sanoa jotain.. toivon niin. 😯🗯️
Kaikki taisi alkaa siitä kun olin 3-vuotias, ja isäni kuoli. Äitini masentui ja alkoi juoda. Siskoni oli tuolloin 7, ja tajusi tilanteen, ja myöhemmin hän on kertonut kuinka olimme usein lastenhoitajan luona, ja kuinka äiti lojui sammuneena olohuoneessa. Noh, meitä raahattiin pitkin baareja keskustassa, ja meillä kävi sukulaisia viikonloppukänneillä. Eikä kestänyt kauaakaan kun äitini veli ja isäkin kuolivat, se pahensi hänen alkoholismiaan.
Koko peruskoulun ajan olin kiusattu, en vain osallistunut kaikkeen ja ollut ihan samanlainen kuin muut. Yläaste meni heikosti. Masennuin. Kasiluokalla parasystäväni muutti pois, piti yksin yrittää jaksaa. En pystynyt käymään kaikilla tunneilla, terveydenhoitaja diagnosoi minulla kouluahdistuksen saamieni kohtauksien perusteella. En enää jaksanut, lintsailin, koulu ei kiinnostanut pätkän vertaa. Kuolema pyöri päivittäin mielessäni. Ei vain ollut syytä jaksaa.
En saanut levätä ja pitää välivuotta, ja niin syksyllä -08 sitten ammattikouluun menin. Sain pian uuden kaverin. Aloin käydä ulkona, viikonloput vietin juomassa keskustassa. Samalla myös päihdyttävät lääkkeet ja muut pillerit tuli hetkeksi kuvioihin. Elämässäni ei tuntunut olevan muuta kuin viikonloput, jotka saisin viettää sekaisin kavereiden kanssa, päästä edes hetkeksi ulos paskasta todellisuudesta. Kotona ei mikään ollut muuttunut paremmaksi, päinvastoin. Äitini joi edelleen ahkerasti, ja siskoni kärsi masennuksesta ja mielenterveysongelmista. Taloustilanne heikko, lainavelkoja, äiti itki yöt miten selvitä niistä kaikista.
Alkuvuodesta -09 kävin ekaa kertaa psykologilla, kun äitini vihdoin tajusi miten heikosti voin. Siitä ei ollut hyötyä. Masennuin vaan lisää, koulussa en jaksanut käydä kunnolla, enkä enää viettänyt viikonloppuja ulkona entiseen malliin tyttöystäväni vuoksi. Äitini kanssa meillä oli kylmät kireät välit, en puhunut hänelle koskaan elämästäni oikein mitään. Viimeinen pisara ja syy siihen miksi nytkin kirjoitin tänne oli, kun äitini teki itsemurhan juuri ennen kesälomaa. 😞
Tunnen paljon syyllisyyttä siihen. Aiheutin ylimääräistä huolta hänelle keikkumalla pää sekaisin parvekkeen kaiteella, olin töykeä, enkä jaksanut välittää oikein mistään. Äidilläni oli syöpä, miesystäväkin oli jättänyt hänet, ja meidän toinen mummo kuollut vähän aikaa sitten. Tiesin että hän oli rikki, ja minusta tuntuu että jos olisin vain ollut hieman läheisempi hänen kanssaan kaikki olisi nyt paremmin.
Olen viettänyt koko kesän maalla mummon ja siskon kanssa. Minusta on tullut sulkeutuneempi ja ärtyisämpi. Olen väsynyt kokoajan. Haluaisin vain nukkua. Toisinaan en saa unta ollenkaan, ja toisinaan näen vain inhottavia unia, ja herään omaan itkuuni. En jaksa mitään, tuntuu niin tyhjältä. Itkut kuuluvat jokaiseen iltaan ja yöhön, toivon monesti myös että tämä yö jäisi viimeiseksi. Olen yrittänyt taas hakea parempaa oloa päihdyttävillä lääkkeillä, eikä kätenikään ole säästynyt puukolta. En todellakaan jaksa enää tätä.. Koulu ja kurssien uusinnat stressaa, en todellakaan jaksa kun syksy taas tulee.. Koko ajan tulee ongelmia ja huolia joka suunnasta, vaikka entisetkin pyörivät vielä mielessä. En tiedä mitä ajatella ja miten. Iltaisin usein ajattelen, miten minun olisi vain parempi kuolla. Tuntuu että kaikki valuu käsistä, menetän kaiken. Tyttöystävän kanssa ollaan vähänväliä eroamispisteessä, mutta tiedän että minun olisi saatava ensin itseni kuntoon että suhde toimisi hyvin.
Minua on kehotettu ties miten monesti hakeutumaan ammattiauttajalle sitten kun pääsen kotikaupunkiini takaisin. Mutta tiedän, että ei siitä ole hyötyä pitkälle, kun koulu uuvuttaa minut täysin kaikkien näiden huolien ja muiden keskellä. Huoh.. Haluaisin vain luovuttaa, en näe mitään hyvää lähitulevaisuudessa.. En vain kestä tätä enää! 😭