Ei taas tätä

Ei taas tätä

Käyttäjä suzuux aloittanut aikaan 10.01.2016 klo 17:29 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä suzuux kirjoittanut 10.01.2016 klo 17:29

Moi
Mulla oli vuos sitten paljon päänsärkyjä ja sillon mulle sanottiin, että nukun liian vähän. Se on ihan totta, mä meen aikasin nukkuun, mutta en saa unta. Sillon alan miettiin kaikkee ja itkeen, kun tunnen oloni niin huonoksi syytän itseeni kaikesta. Vuosia sitten aloin kertoa itselleni mielessä keijutarinaa, johon keskityin, että saisin nukuttua muilta ajatuksilta. Ylä asteen alettua päätin, että nyt loppu keijutarinat. Ja siitä alko pikku hiljaa öiset itku kohtaukset. Ja kun vuosi silloin vaihtui (2014->2015) aloin viilteleen. Alun perin tarkotus oli jtn ihan muuta kun kivun purkaminen tai huomionhaku. Myöhemmin purin siihen aina pahan oloni. Huomioo en hakenut. Päänsärytkin alkoi niihin aikoihin kun itkukohtaukset paheni. Sitten kevät kului ja aloin seurustella yhen jätkän kanssa. Hän sai mut taas voimaan paremmin. Olin tosi onnelline. Päänsärytkin väheni. Seuraavana syksynä aloin taas voida pahoin. Erosin pojasta,kun pelkäsin satuttavani häntä, jos kertoisin pahasta olostani yms. Marraskuun lopulla sain itseni ns kuiville viiltelystä ja mun oli tosi hyvä olla.
Mut nyt se kaikki kipu, paha olo, itkeminen, tunne etten kuulu tänne, palas takas. Mä en kestä enää jos tää jatkuu. Enää ei oo ketään kuka mut ”pelastaisi”. Mä en kuulu tänne, kavereidenkin seurassa paha olla ne vaan vitsailee must kaiket ajat, ei ne välitä jos niitä pyytää lopettaan, mut mulla ei oo muita ystäviä. Mä en jaksa viettää öitä itkien, en haluu sortuu viiltelyyn enää koskaan, mä en kestä päänsärkyjä joka päivä. En kuulu tänne, enää en ees haluu kuuluu. Auttakaa joku, mä en kestä enää. 😞

Käyttäjä villikettu kirjoittanut 11.01.2016 klo 17:42

Moi suzuux,

Hienoa kun kirjoitit tästä, että paha olo on alkanut uudestaan. Tuo on jo yksi tärkeä asia siinä kuivilla pysymisessä, ettet itse halua viillellä. Viiltelynhalua on helpompi vastustaa, kun on päättänyt ettei halua enää viiltää.

Pystyisitkö kirjoittamaan net-tukeen tai puhumaan jollekin läheiselle tai esim. terveydenhoitajalle olostasi? Tuohon unettomuuteen ja päivittäiseen päänsärkyyn voidaan saada helpotusta. Sanoit että olit aiemmin käyttänyt apuna keijutarinoita, pystyisitkö jollain vastaavanlaisella mielikuvaharjoituksella auttamaan itseäsi nukahtamaan? Ei sen tarvitse olla keijutarina, jos et itse halua. Mutta toki sellainenkin voi auttaa viemään ajatukset muualle.

Kavereiden tulisi kyllä kunnioittaa sitä, ettet jaksa vitsailua. Pystytkö vielä sanomaan heille asiasta? Heidän pitäisi kyllä ymmärtää että se satuttaa sua. Mutta kannattaa puhua näistä tuntemuksista luotettavalle läheiselle tai auttajalle ja hakea apua ja ymmärrystä, ansaitset kyllä sen kaiken 🙂

Tsemppiä ja halauksia! ☺️❤️