Ei sanoja kuvailemaan tätä tunnetta
Olen 18-vuotias nuori nainen ja tiedän tarvitsevani apua, mutta en osaa hakea sitä. Aloitan koko tarinani alusta.
Siitä on vajaa kuusi vuotta, olin juuri täyttänyt 13-vuotta, kunnes elämäni kääntyi ylösalaisin. Sain puhelun, jossa minulle kerrottiin isäni menehtyneen. Jalat pettivät alta, kyyneleet virtasivat loputtomasti ja ahdistus alkoi painaa rintaa niin paljon, että tuntui etten saa happea. En voinut uskoa sitä, että puolet sydämestäni on poissa ja en saa sitä enään koskaan takaisin.. Sulkeuduin, koin että jokainen joka kuuli siitä, halusi vain tarjota sääliä.
Kuukautta myöhemmin kuulin, että pappani on menehtynyt. Aloin vajota yhä syvemmälle vihaan ja katkeruuteen, en uskonut sen tapahtuvan juuri minulle. Tämä rinki ei loppunut tähän, jouduin myös jättää tämän vajaan kuuden vuoden sisällä jäähyväiset mummolleni, kaverilleni ja tädilleni.
En enää tiennyt mitä tehdä, vajosin masennukseen ja luulin kuolevani siihen ahdistukseen jota tunsin jokainen minuutti. Kaverini kääntyivät vastaan ja pyysivät minua tappamaan itseni, minkä takia? Koska he näkivät minun olevan heikko, olin tarpeeksi heikko, jotta he voivat vetää minut maahan. Yritin sitä siinä onnistumatta. Vajosin pohjalle.. Jätin lopulta tämän porukan ja tapasin uusia ihmisiä. Luulin, että se painajainen on ohi, mutta nyt tuntuu että se on palannut..
Minulla on ihania ystäviä ympärilläni, rakastava poikaystävä ja ihana perhe. Silti olen taas vajoamassa siihen vanhaan, tunnen taas ahdistuksen rinnassa jatkuvasti. Tiedän tarvitsevani apua, mutta en pysty hakemaan sitä, koska en osaa avautua kuin tekstin avulla. Kun edessäni on joku ja hän kysyy mitä tunnen, en osaa vastata, menen lukkoon. Pelkään itseni puolesta, mutta taistelen mieltäni vastaan joka päivä, mutta entä jos se saa vallan? Pelkään sitä todella. En osaa sanoin kuvailla, mitä tunnen sisälläni tällä hetkellä.. 😯🗯️