ei mitään syytä, mutta silti jotain?
Ihan turha juttu mutta laitoin silti.
Musta on jo syksystä asti tuntunu melko vahvasti että olisin masentunut. Olen jopa täällä tukihenkilön kanssa jutellessa saanut kehoituksen mennä tarkistamaan sen. Muutaman kerran minun pitikin antaa ensin terkkarille kirje mutta ajattelin että olisi parempi antaa se kuraattorille. Kuraattori on vain pari päivää viikossa koulussa enkä sitä sitten saanut annettua hänen ja minun kiireiden takia. Nyt olen kaukana koulustani. Silloin kun meinasin antaa sen kirjeen jäin ajattelemaan ja lukemaan kaikkea uudestaan käytävälle. Eihän sellaista voi kellekkään antaa, lähdin sitten pois kirjeeni kanssa.
En pysty asioitani kasvotusten kertomaan, en ole koskaan ollut hyvä kertomaan oikeita tunteitani. Minulle tuli myös ajatus että ei minun tarvitse minnekkään mennä kun ei minulle enään ole tullut sellaisia ”ylipursuavia iltoja”, nyt taas on erilainen ajatus mielessä. Haluaisin ja ehkä olisi syytäkin mennä jollekkin juttelemaan mutten pysty. En uskalla enkä osaa tai tiedä minne mennä ja mitä sanoa, jos mitään pystyn sanomaan.
Syitä en tiedä onko minulla. Olen lukenut muiden kirjoituksia täällä ja päätynyt siihen tulokseen ettei minulla ole syytä tai edes ikeutta olla masentunut. Minulla ”menee kaikki hyvin”, voisin kai näin sanoa, mutta valehtelisin itselleni. Isäni juo nykyään enemmän, joka viikonloppu kun olen tullut kotiin opiskelupaikkakunnalta on isä ollut huppelissa, ei siis ole mikään kunnon kännääjä mutta tarpeeksi. Äiti on kiukkunen isän takia ja puuskahtelee siksi minulle eikä mistään tule mitään. Aiskoni valittaa kihlatustaan, hän joutuu juoksemaan tämän takia kaupoissa ostamassa ties mitä rakennustarvikkeita milloinkin. Veljeni taas, niin, vanhempani ovat hänestä välillä kiukkuisia kun hänellä ei ole töitä ollut armeijan jälkeen ja hän oikeasti viettää päivänsä puoliksi nukkuen ja puoliksi koneella.
Itse en enään jaksaisi tehdä mitään, kaikki pienetkin askareet tuntuvat liian raskailta. Opiskelupaikkakunnalla ollessani en jaksa käydä edes suihkussa, saati sitten kaupassa. Olen ennen ollut hyvä aamuherääjä mutta nyt olen torkuttanut paljon ja ollut joka aamu myöhässä koulusta(muutamia minuutteja mutta silti). Olen ollut tosi tarkka siitä etten ole myöhästynyt, mutta nyt en edes ole kiirehtinyt vaikka olisin kämpällä vielä silloin kun pitäisi olla jo kulussa. En tiedä..
Tuntuoi hyvältä ajatukselta purkaa jälleen ajatuksiaan, mutta melko turhaa se taitaa olla. Mitä se täällä hyödyttää, en edes osaa selittää tuntemuksiani. Kunpa vain olisi joku jolle kertoa kaikki, jolle pystyisi kertomaan.
Minulla ei ole koskaan ollut hyvä itsetunto, onko se siis minulle normaali juttu vai ei? Haittaako se kun se on aina ollut niin? Kun jos joku alkaa esim syömään nallekarkkeja yhtäkkiä, vaikkei ole niistä ennen pitänyt niin sehän ei ole tavallaan normaalia? mutta jos hän on aina tykännyt ja tykkää edelleen syödä niitä niin se taas on normaalia? Olen aina tanssinut toisten mielipiteiden mukana, niin kauan kuin muistan. Uudella paikkakunnalla kaikki oli erilaista, luokkatoverit tuntuivat ilkeämmiltä kuin vanhassa paikassa. Kaikki tuntui menevän huonompaan suuntaan.
Tuntuu kuin kaikki olisi lähtenyt alamäkeen kun muutimme eräältä paikkakunnalta pois kahden vuoden jälkeen. Olin silloin siinä iässä että menin päiväkotiin(sain ensimmäisen ja viimeisen ystävän) ja sen jälkeen kouluun. Koulussakin kaikki meni hyvin, oma tyhmyys pois luettuna. Tulin hyvin toimeen toisten kanssa jne. Kun sitten kesken toisen luokan jouduin vaihtamaan koulua niin kaikki meni huonommin. Tyhmyys lisääntyi, en jaksanut lukea koulujuttuja. Olen alusta asti ollut tukiopetuksessa mutten osaa silti edes kertotauluja. Yläasteellakin opettajat eivät jaksaneet/osanneet selittää matikan juttuja sillä tavalla että olisin ymmärtänyt. Ongelma ei kuitenkaan ole vain matikassa.
-Maissi
Jotain niin turhaa, mutta saan näin itseni miettimään asioita vieläkin syvällisemmin jolloin saan itseni huonolle tuulelle. Haluanko edes pois pahasta olosta? Tunnun vain haluavan sitä lisää..