Efexor ja sertraline

Efexor ja sertraline

Käyttäjä krupsitsa aloittanut aikaan 10.12.2009 klo 23:12 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä krupsitsa kirjoittanut 10.12.2009 klo 23:12

Onko kenelläkään kokemuksia sertalinen lopetuksesta,mitä vierotusoireita sait,itselläni on pahoinvointia,päässä tuntuvia sähköiskun tuntusia tuntemuksia,käsien pistelyitä ja verenkierto häiriöitä käsissä.

Onko kukaan kokeillut efexor nimist lääkettä oliko hyvä lääke,mitä haittavaikutuksia siin on.?

Käyttäjä Tanja91 kirjoittanut 08.07.2010 klo 22:15

Mä alotin efexorin viime lokakuussa ja sivuvaikutuksina mulla oli alussa vaan huimausta ja päänsärkyä vähän. Haittavaikutuksena on tullu myöhemmin sitten pahoinvointi, oksentelu, migreeni ja jumalaton väsymys 😴

Käyttäjä pikkurapu kirjoittanut 20.08.2010 klo 15:45

Efexor on lääkkeenä KUULEMMA tehokas ja plaa plaa plaa. Itse sitä rapiat yli 2 vuotta nyt olen syönyt ja vihdoin se ajetaan alas, kunnei siitä tehojakaan ole ilmennyt. Kaikki muut kokeillut lääkkeet (Cipramil, Cipralex, Mirtatsapin, Seroxat) on kerrasta lopetettu, nyt Efe pitäisi lopettaa hitaammin ja silti kuulemma todennäköisiä viekkareita on odotettavissa. Joten, hyvä lääke, jos tehoaa, mutta ihan mahdoton nappi, jossei tehoa ja siitä pitäisi päästä eroon. Aloitus- ja lopetusoireet kuulemma vastaavat toisiaan; "sähköiskuja" päässä, pätkimistä päässä, huimausta, pahoinvointia, päänsärkyä... Toisilla kestää päivän kaks, toisilla jopa viikon kaks.. En halua pelotella, vaan kertoa sitä näkökantaa, jota yleensä lääkäristä ei saa. Enkä tosiaan itse ole mitenkään lääkevastainen...

Käyttäjä meebu kirjoittanut 23.08.2010 klo 20:27

Itselläni Efexor on ollut käytössä jo kohta 3 vuotta. Se on muistaakseni neljäs mielialalääke mitä minulle on kokeiltu. Myös ainoa mikä on oikeesti tehonnut. Annostus on ollut jossain vaiheessa korkein mahdollinen, nyt on jonkin verran pienennetty. Aloittaessa ei ollut juurikaan sivuvaikutuksia, ainoastaan välillä tuntui pientä kasvojen puutumista tai sellaista pistelyä poskissa. Sitä kesti kolme päivää. Minulle Efexor on ollut hyvä lääke.

Olen kyllä kuullut myös huonoja kokemuksia kyseisestä lääkkeestä. Täytyy aina muistaa että on niin yksilöllistä kenelle auttaa mikäkin lääke ja kenellä tulee sivuvaikutuksia tai lopettamisen yhteydessä vierotusoireita. Nämä ovat niin yksilöllisiä juttuja,että on mahdotonta päätellä muiden kokemusten perusteella sopisiko joku lääke itselle. Lääkärit osaavat kuitenkin jonkin verran tehdä päätelmiä aiempien lääkekokeilujen perusteella siitä, minkätyyppinen lääke voisi olla hyvä. Valitettavasti jotkut (kuten minäkin) joutuvat kokeilemaan useita eri mielialalääkkeitä ennen kuin sopiva löytyy.