Cipralex

Cipralex

Käyttäjä Kinkku aloittanut aikaan 07.09.2014 klo 19:44 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä Kinkku kirjoittanut 07.09.2014 klo 19:44

Jouduin nyt aloittamaan paniikkihäiriöön Cipralex 5mg aamuisin ja viikon päästä pitäisi nostaa 10mg. Kolmas päivä menossa ja ristus, mitkä haittavaikutukset. Pari tuntia lääkkeen ottamisen jälkeen alkaa ensin oksettaa ja väsyttää. Siitä hetki niin jo huimaa ja haukotuttaa ja tuntuu että silmät valuu poskille jos ei nyt heti niin kohta ainakin. Vähän kun jotain yrittää tehdä niin alkaa väsyttää sen verran että on pakko oikaista taas hetkeksi. Eilen oma puhe kuulosti siltä kuin joku olisi puhunut mun äänellä sivummalta ja oma kroppa tuntui ajoittain pikkasen vieraalta. Saatan tuijottaa seinää hetken, unohtaa mitä olin tuijottamassa ja yhtäkkiä havahtua, että kappas siinähän on seinä. Suuta kuivaa, se nyt ei varsinaisesti haittaa, mutta kun juo niin saa ravata melkein heti pissalle. Tuntuu, ettei mikään neste ehdi imeytyä ollenkaan tolla ravaamisella. Päätä särki eilen, tänään ei oo särkenyt. Jotkut äänet kuulostaa tavallista kovemmilta ja pää tuntuu käyvän jokseenkin hitailla. Tuo huimaus on kuitenkin pahin ja inhottavin. Lekuri sanoi, että älä lopeta vaikka aluksi saattaa tuntua vaikealta. Kyllä mä ajattelin kuitenkin ehkä lopettaa tämän kokeilun tähän. Aika liudan oon kolunnu läpi erilaisia lääkkeitä pään vaivoihin, mutta en yhdenkään muista olleen näin v*ttumainen aloitettava.

Onko teillä kokemuksia kyseisestä lääkkeestä?

Käyttäjä nyytia kirjoittanut 10.09.2014 klo 22:29

Itselläni haittavaikutukset (päänsärky, lievä kuvotus) kestivät sen ekan viikon ja sit kun nostin 10 mg:aan, niin se eka päivä oli pahin, mut sen jälkeen alko helpottaa olo. Nyt oon syöny lääkettä kuukauden ja tuntuu, et olo on alkanu tasottua...se vie aikansa, että se alkaa tehota. Itse koen, että voisin vieläkin nostaa annosta...sen verran ahdistunut ja masentunut oon edelleen aika ajoin, vaikka parempi olo on kun ilman lääkettä. Alussa hyvät vaikutukset oli myös voimakkaammat, tuntuu, että nyt on vaan sellasta vähän siedettävämpää ja oireita edelleen ilmenee. Toisaalta nyt niihin ongelmiin on helpompi tarttua.