Bi, lesbo vai muuten vain sekaisin?
Olen nuori nainen, vasta muuttanut uudelle paikkakunnalle, ”viksu ja vilmaattinen”, hyvä koulussa, kielissä ja kaikessa… Mutta koskaan en ole seurustellut kenenkään kanssa, koskaan en ole mennyt sitä ensimmäsitä deittiä pidemmälle.
Toissapäivänä bileissä join liikaa, jäin kaverini luokse yöksi. Kaverini on avoin lesboudestaan. Päädyimme sekstailemaan. Aamulla emme puhuneet asiasta, podimme krapulaa ja joimme teetä. Ja olimme hiljaa.
Kun aikaisemmin olen ollut sängyssä miesten kanssa, tai kun olen edes suukottanut jotakuta, olen koko ajan miettinyt kuumeisesti, miltä tämän nyt PITÄISI TUNTUA, eikä koskaan ole tuntunut miltään, paitsi väärältä, typerältä ja…
Kun olen ollut naisten kanssa, sekin on tuntunut väärältä, sillä ei naisten kuulu olla naisten kanssa, naisten pitää mennä miesten kanssa sänkyyn. Eikö pidäkin? Naisten kanssa oloni on paljon vapaampi, paljon parempi… Mutta kun niin ei saisi olla!
Olen miettinyt, että ehkä en vain ole löytänyt sitä oikeasta MIESTÄ. Että kun löydän sen MIEHEN, minun ei enää tarvitse miettiä yksinäni, missä elämäni prinssi/prinsessa on. Mutta pelkään myös rakastatuvani naiseen, vanhempani tappaisivat minut! Kuitenkin pidän naisista. Todella. Naisten kanssa kaikki on jotenkin helpompaa, vapautuneempaa, hellempää – enemmän oikein.
Ja silti katselen miehiäkin sillä silmällä… Mikä ihme minua vaivaa??
En kaipaa mitään ”erikoisia kokemuksia” naisten kanssa elämääni piristämään, olen aidosti sekaisin niistä tunteista, joita koen löytäessäni itseni naisen sylistä.
En tiedä, mitä biseksuaalisuus on. En osaa sanoa, voiko sellainen on mahdollista. Tarkoittaa biseksuaalisuus siis tätä – että on sekaisin ja epävarma koko ajan, ettei koskaan tiedä, mitä haluaa?
Ehkä olen hetero ja muuten vain sekaisin,
Tai ehkä olen lesbo, mutten halua myöntää sitä, vaan etsin epätoivoisesti sitä elämäni MIESTÄ.
Tai ehkä sittenkin olen ihan rehellisesti bi mutten uskalla myöntää sitäkään…
Kaikki tapaamani ihmiset ovat niin raivostuttavan varmoja seksuaalisuudestaan. Kaikki ovat joko heteroja (”En ikinä vois olla mimmien kans, hyi helvetti”) tai avoimesti homoja tai lesboja (”Synnyin tällaiseksi ja hyväksyn itseni”).
Entä me, jotka emme tiedä?? Vai olenko ihan yksin? Onko edes normaalia olla epävarma omasta seksuaalisuudestaan vai olenko ihan outo?