Moi! Olen 20 vuotias mies/poika,joka kärsii alakuloisuudesta,ahdistuksesta ja huonosta itsetunnosta.
Olen aina mennyt ja suorittanut riman alta asioissa jotka vaikuttaa tulevaisuuteen.Nuorempana se johtui laiskuudesta mutta nykyään en tiedä mistä se johtuu.Jokin lukko vain pitää minua aisoissa vaikka haluiasinkin ruveta edistämään elämääni.En ole koskaan ollut missään hyvä ja olen siitä myös saanut kuulla toisilta.On sanottu suoraan päin naamaa”et ole missään hyvä” ja tuntuu että se pitää paikkaansa.
Itsetuntoni on ihan nollissa ja tuntuu etten enää edes tunne itseäni.Joka paikassa tunnen olevani vain joku,joka seuraa ulkopuolisena ihmisten elämää ja koen,että kaikki ovat iloisempia kuin minä.Ahdistun hyvin usein ihmisten ilmoilla ja tunnen itseni ulkopuoliseksi ja vain tyhjäksi kuoreksi ilman sisältöä..Tämän johdosta,jos joskus joudun juttelemaan tuntemattomille tai ylipäätään ihmisille niin rupean takeltelemaan sanoissa ja aivoni lyövät tyhjää.Myös ihmisten kiusaantumisen voi nähdä sen osalta ja sen takia koitan olla vain hiljaa.
Olen myös ruvennut miettimään,kuinka outo saatan olla,koska en ole vielä tähän päivään mennessä oikeastaan seurustellut tai harrastanut mitään intiimimpää.En tarvitse välttämättä parisuhdetta nyt enkä luultavasti olisi edes kykenevä siihen mutta mietein vaan,että mitäköhän naiset mahtavat ajatella miehestä,joka on vielä parikymppisenäkin kokematon.Tämä seikka ahdistaa minua suunnattomasti.
Olen siis ollut ahdistunut jo pidempään ja melkein päivittäin mutta nyt lähikuukausina on myös alkanut vatsanoireilu.Pahoinvointia ja jatkuvaa pientä särkyä.
Pitäisikö koittaa hoitaa itse lisää kotikonstein vai hakea ammattiapua?Olen läheisille puhunut asiasta mutta en saa siltikään mielenrauhaa.