Avun tarpeessa?

Avun tarpeessa?

Käyttäjä changes aloittanut aikaan 04.03.2016 klo 21:25 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä changes kirjoittanut 04.03.2016 klo 21:25

Moi! Olen 20 vuotias mies/poika,joka kärsii alakuloisuudesta,ahdistuksesta ja huonosta itsetunnosta.

Olen aina mennyt ja suorittanut riman alta asioissa jotka vaikuttaa tulevaisuuteen.Nuorempana se johtui laiskuudesta mutta nykyään en tiedä mistä se johtuu.Jokin lukko vain pitää minua aisoissa vaikka haluiasinkin ruveta edistämään elämääni.En ole koskaan ollut missään hyvä ja olen siitä myös saanut kuulla toisilta.On sanottu suoraan päin naamaa”et ole missään hyvä” ja tuntuu että se pitää paikkaansa.

Itsetuntoni on ihan nollissa ja tuntuu etten enää edes tunne itseäni.Joka paikassa tunnen olevani vain joku,joka seuraa ulkopuolisena ihmisten elämää ja koen,että kaikki ovat iloisempia kuin minä.Ahdistun hyvin usein ihmisten ilmoilla ja tunnen itseni ulkopuoliseksi ja vain tyhjäksi kuoreksi ilman sisältöä..Tämän johdosta,jos joskus joudun juttelemaan tuntemattomille tai ylipäätään ihmisille niin rupean takeltelemaan sanoissa ja aivoni lyövät tyhjää.Myös ihmisten kiusaantumisen voi nähdä sen osalta ja sen takia koitan olla vain hiljaa.

Olen myös ruvennut miettimään,kuinka outo saatan olla,koska en ole vielä tähän päivään mennessä oikeastaan seurustellut tai harrastanut mitään intiimimpää.En tarvitse välttämättä parisuhdetta nyt enkä luultavasti olisi edes kykenevä siihen mutta mietein vaan,että mitäköhän naiset mahtavat ajatella miehestä,joka on vielä parikymppisenäkin kokematon.Tämä seikka ahdistaa minua suunnattomasti.

Olen siis ollut ahdistunut jo pidempään ja melkein päivittäin mutta nyt lähikuukausina on myös alkanut vatsanoireilu.Pahoinvointia ja jatkuvaa pientä särkyä.

Pitäisikö koittaa hoitaa itse lisää kotikonstein vai hakea ammattiapua?Olen läheisille puhunut asiasta mutta en saa siltikään mielenrauhaa.

Käyttäjä Sarjetty kirjoittanut 04.03.2016 klo 21:42

Jos susta on tuntunu tolta jo kauan niin sitten ainakin suosittelen edes kerran käymään ammattilaisen puheilla, joka voi sitten arvioida tilanteen.

Ootki yrittäny nostaa itsetuntoos? Oli jo rohkeeta tulla tänne kirjoittaan 🙂

Käyttäjä changes kirjoittanut 05.03.2016 klo 13:10

Joo oon koittanut heittäytyä enemmän ja mennä mukavuusalueen ulkopuolelle.Mutta oot kai oikeessa,että olisi hyvä käydä tilannetta arvioimassa jopa ammattiauttajalla sitten.Ahdistava tilanne kun ei tiedä paikkaansa maailmassa ☹️

Mut positiivisella mielellä eteenpäin! 🙂

Käyttäjä Sarjetty kirjoittanut 05.03.2016 klo 16:03

Mä tiedän et se on ahdistavaa.
Ite viivyttelin avunhakua, kunnes lopulta läheiset pakottivat onneksi. Kyllä se lopulta auttaa ainakin vähän.

Käyttäjä BabyDoll kirjoittanut 18.03.2016 klo 12:55

Heippa!

Jos haluat ammattiapua, monissa kunnissa on esimerkiksi kriisikeskuksia, joista voit aikaa varata ja keskustella näistä asioista ihan face to face. Joskus ahdistuksesta puhuminen voi helpottaa asiaa 🙂

Mutta mitä tulee kokemattomuuteen intiimiasioissa: se, miten nainen siihen reagoi, riippuu aina naisesta. En kuitenkaan usko, että se monia suuremmin haittaa. Olen itse yli parikymppinen nainen, enkä koe että miehen kokemattomuus on millään lailla ongelma parisuhteessa tai intiimiasioissa. Jokainen suhde on aina omanlaisensa, ja jokaisella ihmisellä on omat mieltymyksensä intiimiasioissa. Te opitte yhdessä, mistä pidätte ja mitä teette kun se päivä koittaa 🙂 En myöskään pidä kokemattomuuttasi mitenkään outona asiana, meistä jokainen ryhtyy siihen kun on sen aika. Se, että sinulla se kestää pidempään kuin joillain toisilla ei ole millään lailla hävettävä asia.

Olen varma että olet monissa asioissa oikeasti hyvä, mutta jos muut sanovat jotain tuollaista niin on helppo uskoa siihen itsekin. Olen kuullut vastaavaa nuorempana, ja uskoin siihen pitkän aikaa. Vasta aikuisiällä päätin, että nyt riittää ja melko rankan itsetutkiskelun jälkeen onnistuin pääsemään ainakin osittain huonosta itsetunnosta eroon.

Paljon tsemppiä sinulle! 🌻🙂🌻

Käyttäjä changes kirjoittanut 19.03.2016 klo 19:14

Kiitos vastauksista! 🙂 Sain teidän ja parin muun tahon kautta rohkaistua itseäni ja haettua apua.

Hyvää alkavaa kevättä teille! 😀

Käyttäjä Sarjetty kirjoittanut 26.03.2016 klo 12:42

Hyvä, kun hait apua🌻🙂🌻