Avun hankkimisen vaikeus
Pohdin elämääni ja sitä kuinka paljon tarvitsen apua eri tahoilta mutta miks jotkut ajattelee esim. lääkärin tai psykologin käynnit niin pahoiksi? jos sanon että käyn psykologilla niin porukka katoaa ympäriltä. jos sanon että vaivaa masennus niin ihan kun se olisi tarttuvaa… ihmiset kai pelkää että mun ongelmat tarttuu niihin? Siks onkin hirveen vaikeaa keskustella kenenkään kanssa ja psykologin luokse varattujen aikojen väli tuntuu joskus todella pitkältä.
Tein loppuvuoden töitä tosi kovasti koulussa koska olin välissä pitkällä sairaslomalla ja oli korvattavaa. loppuvuosi meni hyvin eikä masennusta oikeastaan ollut ehkä kaikki meni liiankin hyvin. vuoden vaihteessa juhlin ja siitä jäi päälle morkkis juomaputki jatkuu vieläkin.. se oli oikestaa sellanen päivä kun olin sukulaisten kanssa pitkästä aikaa tekemisissä ja vähän pieniä riitoja. sain kokea sen kuinka paljon muita huonompi olen. sain jo kerran hillittyä juomista ajattelin että ei tässä mitään tapasin tytön joka sai ajatukset muualle sitten selvisi että hänellä on joku toinenkin jota tapailee.. juominen jatkui taas ja mentiin pohjalle. otin unilääkkeitä niin että sain kunnolla nukuttua ja sainkin mutta herätessä on aina paha ja ahdistunu olo. mietin että koulu jatkuu muutaman päivän päästä ja mä oon tälläsessä tilanteessa että miten käy jotenki jo taas on alkanu koulun lopettaminenkin pyöriin mielessä. Lääkkeistä ei tunnu kauheesti olevan apua..pyörittelen vaan asioita mielessäni. Ajattelin jo että jos jätän kouluun menemättä jatkan juomista ja lopetan sitten kaiken kerralla kun siihen pystyn ei ainakaan jäis kenellekkää mitää harmeja. Olen kärsinyt jo vuosia siitä että jos vaikka sanon jotain väärin tai teen jotai väärin niin menee pitkä aika ennen kuin pääseen häpeästä eroon.