Auttakaa mua

Auttakaa mua

Käyttäjä Iinaaww aloittanut aikaan 07.12.2015 klo 15:58 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä Iinaaww kirjoittanut 07.12.2015 klo 15:58

Syön normaalisti. Silti jos mun vatsa tuntuu liian täydeltä alkaa ahistaa ja oksennan sen pois. Myös jos syön esim vaikka suklaalevyn nii mun täytyy päästä oksentamaan. Se helpottaa paljon. En ois ikinä uskonu et joudun tälläseen tilanteeseen. En kuitenkaa oksenna joka kerran jälkee vaa muutaman kerran viikossa, joskus harvemmin ja joskus useemmin. Onko se vaarallista ja mitä mun pitäis tehä?

Käyttäjä villikettu kirjoittanut 08.12.2015 klo 19:55

Moi,

Oksentaminen monta kertaa viikossa voi ärsyttää nielua ja hampaita, ja onhan se varmasti mukavampi olla jos ei tarvitsisi oksentaa. Mun mielestä sun kannattaisi puhua terveydenhoitajalle näistä tuntemuksista. Hän osaa todennäköisesti neuvoa sua eteenpäin ja kertoa keinoja, joilla voisi vähitellen päästä oksentamisesta eroon. Se onnistuu sulta kyllä. 🙂

Tsemppiä ja halauksia! ☺️❤️

Käyttäjä Rikottu tyttö😖 kirjoittanut 08.12.2015 klo 22:23

Iinaaww kirjoitti 7.12.2015 15:58

Syön normaalisti. Silti jos mun vatsa tuntuu liian täydeltä alkaa ahistaa ja oksennan sen pois. Myös jos syön esim vaikka suklaalevyn nii mun täytyy päästä oksentamaan. Se helpottaa paljon. En ois ikinä uskonu et joudun tälläseen tilanteeseen. En kuitenkaa oksenna joka kerran jälkee vaa muutaman kerran viikossa, joskus harvemmin ja joskus useemmin. Onko se vaarallista ja mitä mun pitäis tehä?

Jos vain mitenkään pystyt niin kannattaa käydä puhumassa lääkärille tai jos oot koulussa niin terveyden hoitajalle hän osaa auttaa sinua siitä ja hän osaa neuvoa sinut eteenpäin.

Onnea Mä pidän peukkuja🙂👍

Käyttäjä Sarjetty kirjoittanut 02.01.2016 klo 20:16

Jos vain pystyt, puhu lääkärille. Ettei mene pahemmaksi tai kehity anorexiaa. Tsemppiä! Miten nyt on mennyt?

Käyttäjä BirdBell kirjoittanut 02.01.2016 klo 22:55

Bulimialta kuullostaa. Sama juttu ei pahitteeksi olisi mennä juttelemaan terveydenhoitajalle tai lääkärille. Tai vaikka psykologille. Valinta on sinun minne menet mutta yksin ei kannata jäädä.

Tsemppiä!