Auttakaa

Auttakaa

Käyttäjä Nina02 aloittanut aikaan 06.07.2015 klo 17:21 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä Nina02 kirjoittanut 06.07.2015 klo 17:21

Hei, oon nina ja oon 13 vuotias. Ja haluun jakaa tänne ajatuksiani koska tää on ainut tapa jolla uskallan hakea apua. Mun äiti on ihan pienestä pitäen pahoinpidellyt mua ja se jatkuu vieläkin. 10 vuotiaana rupesin pitämään itestäni ja aloin viilteleen ne oli aluks ihan pieniä naarmuja, samaan aikaan sairastuin masennukseen. Vihaan itteeni, joka ikistä asiaa ittestäni. Mun peilikuva kuvottaa mua. Oon myös yrittäny laihduttaa, haluisin saada anoreksian. Kokoni nyt on 165cm/51kg itsemurha on pyörinyt päässä jo pitkään. Mua on myös koulukiusattu 10 vuotiaasta koska olen puoliksi venäläinen.. En nyt pysty sanoin kuvaileen miltä musta tuntuu. Tuntuu kauheelta, haluun joka ikisenä hetkenä kuolla.. Oon myös yrittänyt tappaa itteni kerran tässä lähiaikoina. Myönnän vasta nyt, tarvin apua.

Käyttäjä BirdBell kirjoittanut 06.07.2015 klo 22:14

Nina02 kirjoitti 6.7.2015 17:21

Hei, oon nina ja oon 13 vuotias. Ja haluun jakaa tänne ajatuksiani koska tää on ainut tapa jolla uskallan hakea apua. Mun äiti on ihan pienestä pitäen pahoinpidellyt mua ja se jatkuu vieläkin. 10 vuotiaana rupesin pitämään itestäni ja aloin viilteleen ne oli aluks ihan pieniä naarmuja, samaan aikaan sairastuin masennukseen. Vihaan itteeni, joka ikistä asiaa ittestäni. Mun peilikuva kuvottaa mua. Oon myös yrittäny laihduttaa, haluisin saada anoreksian. Kokoni nyt on 165cm/51kg itsemurha on pyörinyt päässä jo pitkään. Mua on myös koulukiusattu 10 vuotiaasta koska olen puoliksi venäläinen.. En nyt pysty sanoin kuvaileen miltä musta tuntuu. Tuntuu kauheelta, haluun joka ikisenä hetkenä kuolla.. Oon myös yrittänyt tappaa itteni kerran tässä lähiaikoina. Myönnän vasta nyt, tarvin apua.

Hei

Olet vasta 13-vuotias sulla on elämä vielä edessä! Kirjoita ihmeessä jollekkin tukihenkilölle täällä tukinetissä ja heti kun koulut alkavat mene rohkeasti terveydenhoitajan juttusille ja kerro pahoinpitelystä. Koska sinulla on oikeus elää rauhassa.
13-vuotiaan elämään ei kuulu laihduttaminen. Anoreksia on vakava sairaus. Tuskin sellaista itsellesi haluat. Jos haluat laihtua jätä muutama pulla syömättä ja harrasta liikuntaa.
Olen itsekkin ollut koulukiusaamisen uhri. Kerro kiusaamisesta myös rohkeasti. Terveydenhoitajalla, kuraattorilla ym. On vaitiolovelvollisuus eli he eivät saa kertoa asioitasi eteenpäin ilman lupaasi.

Käyttäjä villikettu kirjoittanut 06.07.2015 klo 22:39

Moi Nina02,

Tuollainen käytös on ehdottoman väärin sua kohtaan, ja se pitäisi saada loppumaan. Uskallatko ottaa yhteyttä tukihenkilöön täällä Tukinetissä tai esim. nuorten puhelimeen tai nettiin? Niistä voisit saada tarkempia ohjeita siitä, miten toimia. Olisi myös tärkeää, että saisit asiantuntevaa apua masennukseen ja itsetuhoisuuteen. Samaten tuo koulukiusaaminen on täysin väärin ja se pitäisi saada lopetettua niin pian kuin mahdollista.

Ethän jää yksin asioidesi kanssa. Älä tapa äläkä vahingoita itseäsi. Noihin ongelmiin voi saada apua ja pahasta olosta voi päästä eroon. Sun ei tarvitse vihata itseäsi. Se, mitä koet, ei ole millään tavalla sun syytäsi ja olet oikeasti arvokas ihminen, vaikka sua kohdellaan tuolla tavalla. Sun elämä voi antaa vielä vaikka mitä, ja olisi tärkeää että saisit itsellesi turvallisen ympäristön, ettei pahoinpitelyä ja huonoa kohtelua tarvitsisi enää pelätä.

Tsemppiä ja halauksia. 🙂

Käyttäjä Nina02 kirjoittanut 07.07.2015 klo 09:56

Kiitos paljon tuesta😍🌻🙂🌻

Käyttäjä Tuulia_T (Työntekijä) (MIELI Tukitalo mielenterveys ry) kirjoittanut 07.07.2015 klo 10:24

Hei,

On tosi hienoa, että rohkaistuit kirjoittamaan voinnistasi ja tilanteestasi tänne. Ei ole liian myöhäistä hakea ja saada apua ja oletkin saanut jo rohkaisua muutamalta kirjoittajalta asian eteenpäin viemiseksi.

Net-tuessa sinun on mahdollista kertoa tilanteestasi lisää kahdenkeskisesti. Suosittelen lämpimästi sinulle yhteydenottoa sinne. Kouluterveydenhoitaja ja koulun muu henkilökunta on varmasti myös valmis olemaan tukenasi eli voit kertoa voinnistasi myös siellä. Tosin nyt kun koulun alkuun on vielä aikaa niin sinun ei kannata odotella vaan kertoa jollekin aikuiselle niin sitten sinun ei tarvitse koittaa hoitaa asioita yksin.

Voimia sinulle,

Tuulia_T