Apua tarvitseva?

Apua tarvitseva?

Käyttäjä Netta2 aloittanut aikaan 30.11.2014 klo 18:34 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä Netta2 kirjoittanut 30.11.2014 klo 18:34

Moi olen 13v kohta 14. En tiedä mitä tehdä, koska poikaystväni jätti munut viikko sitten ja olen alkanut viiltelemään itseäni. Aloitin viiltelyn ekan kerran, kun olin 5lk. Minusta tuntuu, että kukaan ei pidä minusta, vaikka minulla on kyllä paljon kavereita🙂. Mutta kukaan ei pysty auttamaan minua. Enkä uskalla kertoa kenellekkään menneisyydestäni.

Käyttäjä villikettu kirjoittanut 07.12.2014 klo 14:32

Moi Netta2,

Osaisitko kertoa esimerkiksi terveydenhoitajalle asioistasi, vaikka vähänkin, jos tuntuu vaikealta puhua? Olen pahoillani siitä, että poikaystäväsi jätti sinut. Seurustelun päättyminen on varmasti vaikea pala, ja sulla on oikeus käsitellä sitä rauhassa, kuten myös menneisyyttäsi. Oletko saanut viiltelyn hallintaan? Vaikka halu viiltää voikin olla suuri, siitä kannattaa pyrkiä eroon. Ahdistuksen ja vaikeiden tunteiden hallitsemiseen on myös keinoja, jotka eivät vahingoita kehoa, kuten kirjoittaminen, musiikki ja liikunta.

Hienoa että sinulla on paljon kavereita, uskoisin että he välittävät sinusta, jos he ovat sinun kanssasi. Kannattaa rohkeasti puhua jollekin asioistaan, se on monesti ensimmäinen askel sille, että joku alkaa ymmärtää ja osaa sitten paremmin auttaa. Tsemppiä ja halauksia! 🙂

Käyttäjä karoliina465 kirjoittanut 10.12.2014 klo 23:15

Oon just rekisteröiny tän enkä oikee osaa käyttää tätä , sori. Oon tosi pahoillani tost sun tilanteest mut haluisin kysyy teiltä : Ku oon polttanu jonku aikaa jo tupakkaa mut haluisin lopettaa sen mut wn oikee pysty siihe. Onko iha tyhmää kysyy vaik wapissa mun vanhalt eskari kaverilta että mist se saa sen lolly puffit ja et miten mä pystysin hankkii niitä. Lolly puff = vaaraton maku tupakka kattokaa googlest tarkemmi? Kiitos jo valmiiks vastauksist
🙂