Apua. Miten selitän viiltelyn vanhemmille?

Apua. Miten selitän viiltelyn vanhemmille?

Käyttäjä Starrgurl aloittanut aikaan 10.10.2015 klo 16:47 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä Starrgurl kirjoittanut 10.10.2015 klo 16:47

Mun äiti näki jalassa olevia vanhoja viiltely jälkiä. Kysy et mitä jälkii noi on? Sanoin paniikissa et mul oli ihottumaa raavin vaan liian kovaa. Se ei uskonut ja sano et tarkistaa mun kehon myöhemmin. Mulla on käsissä enemmän ja syvenpii viiltoja. En haluu et mun vanhemmat näkee niitä. Varsinkaan mun äiti koska sen mielestä viiltely on sairasta ja viilteliät kuuluu mieli sairaalaan. Miten vois peittää viiltely jälkiä tai selittää ne.

Käyttäjä villikettu kirjoittanut 10.10.2015 klo 20:33

Moi Starrgurl,

Yksi keino voi olla sanoa, että menet terveydenhoitajalle puhumaan. Se voi antaa vaikutelman, että asia on sulla hoidossa. Ei kannata kuitenkaan valehdella, vaan oikeastikin käydä siellä, jos olo on vaikea.

Jos jäljet ovat vanhoja ja et viiltele enää, niin silloin yksi mahdollisuus on sanoa, että ne on jo vanhoja ja sun olo on nyt parempi. En tietenkään tiedä, miten äitisi suhtautuu, mutta luulisin että kannattaa joka tapauksessa olla rauhallinen ja rehellinen. Jos osoitat että asia on sulla hoidossa ja pysyt rauhallisena, se voi antaa uskottavamman vaikutelman.

Joka tapauksessa kannattaa olla oma itsesi ja sanoa niin kuin asia on - sen mukaan kuin pystyt. Tsemppiä kovasti! ☺️❤️

Käyttäjä Sarjetty kirjoittanut 26.10.2015 klo 17:35

Moikka
Tää tuli todella myöhään ja äitis on varmaan jo tarkastanu kehos. Haluisitko puhuu siitä, jos se oli ahdistavaa ja ikävää kertoo vanhemmille?